Helgen i bilder!



Lördagen började i snickarverksta´n. Mamma var med och hjälpte
till litegrand. Lagom till hon skulle åka märker vi att vi är inlåsta då
vi blev insläppta av en kille som nu dragit och låst!




Det blev syster som fick ta sig en snöig promenad för att komma till
unsättning. Bilnyckel kastades ut så hon kom åt nycklarna in till verk-
stan som låg i bilen!







Dagens tillverkning. Det lilla lammet som jag bara gjort en prototyp
på fick följa med hem till mamma idag. Annars så blev en hel del ljus-
stakar klara, även golvljusstakar och några målade stjärnor! Veckan
fortsätter i samma anda! Här får ni oxå se min snickarbänk på min
verkstad. Här står jag och svettas må ni tro! :)




Sen kom en slagen hjälpte sovande i bilen och husbandet för att befria
mig från verkstan ett tag. Det blev ett besök på restaurangen med
stort M på taket. Gott ibland, men bara ibland!






Sedan blev det EIBK:s middag. Den bjöd på trevlig mat, lite gott vin
och även lite dans. Själv blev jag inte kvar så länge och höll mig
dessutom väldigt lugn då vi hade en hel del att göra på söndagen. En
jättetrevlig fest blev det i alla fall! Hon är ovan är min vän jag känt
längst i mitt liv, vi är uppvuxna ihop och hon är en helt underbar
människa. Tycker mycket om henne. Hon o jag lekte alltid ABBA när
vi var små, hon fick vara Agneta och jag Frida... suck. Här dansar hon
till ABBA, what else?? :)







Söndagen bjöd på 18 årskalas. Emma (husbandets brors bonusdotter)
fyllde myndigt! I present blev det en stor stjärna och en poster från
oss, Emma är en trogen kund hos mig. Kolla bara vad fina ljusstakarna
blev hemma hos henne och Kristoffer. Kolla oxå in presenten hon fick
av sin mormor. Den är helt gjord i lera och föreställer Emma som 5
åring. Såå fantastisk! Milobebis hade skinnpajen på dagen till ära!





Söndagen avslutades med en försenad farsdag middag. Pappa och
mamma var utomlands när det var farsdag så det fick bli denna söndag
istället. Mamma hade gjort underbar mat. Pappa fick ett par nya mys-
byxor av mig och en vintermössa! Passade superduper dom!

Då är helgen slut IGEN. Den svischar i vanlig ordning förbi och man hinner knappt tänka så är det måndag igen! Denna helg har varit fullproppad av diverse sysslor! Lördagen startade med snickeri, fått en hel del gjort nu vilket lugnar själen betydligt. Dock så är det oroväckande mycket kvar men jag får lägga i en tyngre växel nu! Milobebis får gå på dagis imorgon så då kan man ju trumma på för glatta livet! Lite kul var det att vi blev inlåsta jag och mamma! :) Det var mitt sätt att hålla henne kvar kanske.... vem vet! :)))

Söndagens middag var underbar. Mamma hade fixat världens godaste 3 rätters. Förrätt: Grillad haloumi på en syrlig salladsbädd. Baconinlindad sparris till det. Varmrätt: Mammas underbara köttgryta med kokt potatis och svart vinbärs gelé. Till efterrätt blev det finsk klappgröt. MUMMA! Men nu är det skärpning igen, julen är snart här och då kan man inte börja fuska så mycket redan nu! Idag går vi på LCHF igen.

Det har oxå kalasats en hel del, det har varit middag, 18 årskalas och farsdagfirande. En jättemysig helg blev det. Själv känner jag mig lite krasslig och som att nåt lurpassar i mig, i form av förkylning. IPREN gör dock jobbet och låter mig vara normal. Har inte tid att bli sjuk nu, vore ju konsigt om jag klarar mig då både Milobebis och husbandet varit riktigt dåliga. Men men, vi kämpar emot för glatta livet här så får vi se....

Vi närmar oss advent, i veckan ska det fyllas på med pynt här hemma så att vi har till alla rum. Tror att jag ska försöka klämma in lite lussebullsbak någonstans oxå så att vi får en URMYSIG första advent på söndag! Julmusiken ska spelas, glöggen ska värmas och pepparkakor och lussebullar ska inmundigas! Ååååh...LÄNGTAR!

Kommentarer
Postat av: ulrica

Härliga bilder :)



Lurvljusstaken.. är det en ny variant? Nu är du snart där, med min drömvariant.. en rund cylinder med lurv och sen den "ljuskorgen" upptill... hojta då för jag har en plats som väntar på såna S



Kram Ulrica

2010-11-23 @ 08:05:47
URL: http://www.fotografulrica.se/blog
Postat av: Cissi

Vilken rolig och trevlig helg du har haft :)

2010-11-23 @ 10:17:16
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Satu

gulle dig love you toooo <3

2010-11-29 @ 17:01:14
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback