Tänk på roliga saker...tänk på roliga saker!

Jag minns en arbetsintervju jag var på. Detta var min tredje intrevju för samma företag, det hängde nämligen på mig och en annan tjej.
Vi satt på ett hotell, ett konferensrum modell stor och modell lite finare. Hotellrummet med 48 fönster och en gassande sol mot min rygg gjorde det hela lite jobbigare. Man har redan CD skivor under armarna inför en intervju, fönstrena och solen gjorde att de förvandlades till vinylskivor. Jag kunde inte lyfta armarna med risk för att de skulle synas.

Där mittemot mig på rad satt  VD:n för bolaget, f.d VD:n för bolaget och personalchefen. När jag hamnar i såna situationer och känner att jag har en STOR respekt för människan försöker jag tänka att dom är alldeles vanliga människor, såna som du och jag.

Några av tankarna:

Dom sitter oxå och bajsar, kanske med en tidning, ibland kommer jag så långt att jag t.o.m ser ut vilken tidning personen läser på toaletten.

Jag tänker mig att dom säkert varit sådär pinsamt fulla nångång, när man sagt och gjort pinsamma saker, klämt grannkärringen på röven.

Dansat, vad man tror, en sexig dans inför arbetskamraterna på personalfesten.

Dom kanske har kräkts rakt ut på någons golv. Slem hänger i mungipan och slipsen sitter på tvären.

Att dom har sex och är nakna, undra hur dom ser ut nakna?

Jag tänker mig, helt enkelt, att dom gör och råkar ut för saker som dom inte kan kontrollera. Det gör att jag känner mig mer lugn. Kan tyckas bisarrt eller galet men det hjälper, testa nångång ifall ni råkar ut för det. Den överdrivna respekten är som bortflugen.

I alla fall...där satt jag med 48 fönster i ryggen, jag svettades värre än en finne i ett bastu VM. Dom ställde sina frågor och jag svarade och jag berättade. Då råkade jag tänka mig den f.d VD:n packad. Han var lite tunnhårig och hade en sån combover, ni vet när man kammar över håret för att dölja en flint. Jag såg hur han liksom tappade kontrollen på den där combover´n. Den flög och fladdra åt alla håll, den var sådär lite svettig oxå. Han hade oxå slem i mungipan och så dansade han. Han körde sån headbanging med sitt huvud så combover´n totalt tappade fattningen och flög fram och tillbaka i vilda testar.

Det värsta med det här är ju att fantasin får detta till nåt väldigt kul, nåt jag skulle flabba mycket åt i det verkliga livet. MEN, sååååå långt får man ju inte ta det, man måste känna sin begränsning. Det gjorde inte jag den här gången. Jag kvävde mitt skratt och började prata om stjärntecken. Jag gick in på stjärntecken som bara en tarotkortsbrutta FÅR göra, gör någon annan det anses hon jävligt knäpp i skallen! Detta var mitt sätt att fort tänka på annat, komma ifrån combover´n innan jag skulle bryta ut i ett gapflabb!

Jag fick jobbet, det ivriga stjärnteckens-snacket till trots!




Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback