Träna?

Jag går i träningstankar. Ja... alltså på riktigt. Jag vill börja träna på riktigt. Då menar jag springa på ett löpband, styrketräna och verkligen få fason på kroppen. Ungefär som en bloggvän, FruP. Hon har oxå fött 3 barn och är numera toktränad. Så blir det när man bestämmer sig...

I början på 90 talet kunde jag knappt andas om inte jag fick styrketräna minst 6 dagar i veckan. På den tiden tränade man på ett riktigt knuttegym, alltså killar som var biffiga som helvetet själv, dom skreeeek när dom löft sina tyngder och så gick dom på omänskliga dieter för att komma i form till sina tävlingar.

Det var tider det.....då var fru Hermansen riktigt tränad i kroppen. Det var t.o.m så att jag vid ett tillfälle fick höra att det ryktades om att jag tog anabola steroider. Jag själv ser en bild framför mig nu på en sån där hemsk brutta som tränat så det börjat växa ut en kuk på henne... och att hakan tagit form av en manlig haka. Det var inte riktigt så, dock så syntes det att jag tränade.... mm det gjorde det. Men inget annat.





Om jag såg ut sådär så tror jag husbandet skulle vara rädd, riktigt rädd.......

Aja, nu är det i alla fall dax att ta tag i den här trebarnsmorsekroppen. Jag riktigt längtar och jag hoppas VERKLIGEN att jag kommer att orka kämpa. Det handlar ju så mycket om prioriteringar när man ska rodda ihop det med tre ungar och allt annat man har att göra. Det handlar om att sätta träningen ganska så högt upp på priolistan. Grejen är att husbandet oxå börjar bli sugen.... då är frågan hur vi löser det hela? Men som sagt, prioriterar man det så löser man det. Så jäkla enkelt är det ju faktiskt!

Jag har kikat runt på ställen här i byn och fastnade faktiskt för ett gemytligt litet ställe. Klientelet är lite vad jag skulle vilja beblanda mig med just nu. Inget hippt, inga små aerobicshoppor som fladdrar omkring utan lite äldre människor som vill må bra. När jag var där och hälsade på så hade dom lite tända ljus och så doftade det kaffe. Jag skulle kunna välja ett ställe bara därför....men nu är det ju inte ljusen eller kaffet man ska träna för utan för att må bra. 

Det lutar åt det här stället!

  


FRISKVÅRDARNA

Billigt, lugnt, bra personal, lite äldre (såklar yngre med men inget flöööschställe). Många utav mina vänner tränar på de lite hippare ställena och det må hända att jag kanske oxå hamnar där så småningom, dock inte nu. Just nu är det lugn och ro som gäller. Efter nyår tänkte jag kanske börja dåra.... som 7 miljoner andra i Sverige. Men varför gå utanför ramarna när man kan göra som alla andra?! :)

Kommentarer
Postat av: ulrica

Friskvårdarna är skitbra!!! Lillis och jag tränade där tillsammans när vi pluggade på Komvux. Lugnt och bra ställe.



Jag kommer köra Friskis och Svettis ett tag pga kostnaderna, men sen vill jag tillbaka till A3 och dansaerobics-passen :).



kram Ulrica

2009-12-02 @ 07:11:36
Postat av: Fanny

Haha va roligt..Har precis samma tankar..:) Jag och min sambo tränar varannan kväll på idrotthuset..Jääätte skönt! Sen när jag trimmat min kropp kanske jag vågar mig till A3 för lite gruppträning..

2009-12-02 @ 08:35:45
Postat av: EvaLena

Vi syns på Friskvårdarna. Lungt och skönt ingen kö till maskinerna.

2009-12-02 @ 09:30:51
Postat av: Fru P

Åh gulle dig...

2009-12-02 @ 14:29:40
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Marie Melin

Jag tränar på Friskvårdarna- rätt bra- du är välkommen :-)

2009-12-04 @ 08:25:50
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback