Att fortsätta vara fet eller ta tag i det?

Nu var det kväller igen, kväll för mig innebär sugen på nåt! :)

Jag skulle ha börjat med CAMBRIDGE i måndags. Hur ska jag göra det när husbandet har semester? Ska vi inte få gotta oss dåra undrar man? Sen behöver jag bara titta lite på mig själv och se att NOG FAN HAR DET GÖTTATS HÄR MINSANN när BH:n skär in i ryggfläsket och magen putar som jag vore i 5:e månaden! Det är ju inte så att jag svultit de senaste året, tvärtom. Så gott som jag levt vad gäller att äta har jag nog inte gjort på många herrans år. I slutet av graviditeten med Milobebis åt jag nog nån kaka eller bulle varje dag de sista 2 månaderna, bara för att jag äntligen kunde äta normalt. Jag liksom tog igen massa tid jag förlorat i "gottelandet". Frågan är bara då om det är så smart att vara 36 år och käka äppelpaj med vaniljsås varje dag och sen tro att : ÄSCH, det försvinner efter graviditeten. Ja det gör det, men när-fucking-då???

Men ärligt talat, de värsta månaderna i början då jag var gravid hade jag kunnat dra till husbandet för att han ätit grillchips och luktade APA i käften. Det fanns inte på kartan att jag skulle ha tagit ett endaste chipsflarn. Då hade jag spytt mig själv till månen. För att inte snacka om bullar och kakor, fick kväljning och kände hur det där fettiga kakorna och det där kardemummafyllda bullarna fick mig att vilja spy. Är det då konstigt att när man äntligen kan, och när kroppen ändå ser ut som direkt hämtad från ett TV program som handlar om övergödda människor som passerat 200 kg för längesen, föräta sig totalt?? Det var ju liksom som att ha bott i ett fattigt Afrika utan mat i 5 månader och sen plötsligt hamna i U.S.A med obegränsad tillgång till GOTT. SÅKLART äter man äppelpaj med vaniljsås, every day!! Eller? 

Skitsamma, jag har vart så jäkla puckad som gjort det kan jag säga, det är det jag sotar för nu! Det är därför jag svettas på dessa morgonpromenader, det är därför jag slåss med mig själv dagligen om vad jag SKA äta och vad jag INTE SKA äta. Sommaren nu har varit ätarsommar, vi har unnat oss, vi har gottat oss, vi har snacksat, vi har druckit vin, vi har druckit öl, vi har ätit creme fraiche och vi har ätit choklad. Utan att BLINKA. Bara svalt och tänkt att I-M-O-R-G-O-N! IMORGON kör vi på igen. Men det vet väl både du och jag att "vi ska köra igång I-M-O-R-G-O-N" är lika sant som att jag mäter 60 cm i midjan! Nej just det...

SÅ nu går jag här och liksom vankar och vet inte när jag ska börja. CAMRIDGE kuren står där och väntar... fläsket sitter där det sitter. Jag tror att fördröjningen beror på husbandets semester, och att vi ska på bröllop i helgen, och att jag ska springa tjejmilen den 30 augusti, och att det måste vara en måndag när jag börjar.








Men ju längre jag väntar desto längre sitter fläsket. Grejen är att jag vill börja sådär PANG! Jävlar i min lilla låda, då ska promenaderna vara lika disciplinerade som förut, jag ska ta min drink var trejde timme..... och faktiskt klurar jag på att köra ren kur första veckan, 2 ifall jag pallar! Sen få in lite mat kvällstid och byta ut alla andra utom middan... får jag inte äta nåt om dagarna kan jag ju lika gärna flytta ut i en hydda i skogen och äta rötter för resten av livet.

Aja, nu har jag tråkat er med mina jäkla viktfunderingar igen.... jag återkommer i alla fall med info när jag väl börjar.

Nu när semestrarna är över.... kör Du nån diet nu och i så fall vilken?? Du som inte gör det, funderar du på att börja eller är du bara nöjd med dig själv som du är???

Kommentarer
Postat av: Ida - Vi och hon ♥

Hej!

Har du testat LCHF? Jag kan verkligen rekomendera den "dieten"! Jag har inte gått hungrig en enda dag men ändå så går vågen neråt. Nu äter jag lite väl mkt kolhydrater men min sambo har semester och då är det svårt! Håller på och läser en bok om kolhydratsfattig kost och bli peppad att starta snart igen. För mig funkar pulver också men det är inte speciellt kul..

2009-08-12 @ 23:43:33
URL: http://fixit.blogg.se/
Postat av: Anonym

Usch va jobbigt Nina,jag vet ju som själv settat och till viss del e kvar i mulleträsket ;)

Jag har trots semester o vinfrosseri m goda ostar o kräftstjärtar o minimalt m rörelse om man inte räknar mina få simtag runt runt i poolen varma dagar gått ner 2 kg till utan ansträngning.

Du får ursäkta men jag tror inte ett dugg på dessa drycker det gör bara att du snabbt går ner men så fort du äter ökar du på igen,för mig e det att lura folk.

Jag äter ju min veggokost,mycket grönt inget smör frossar i skaldjur fisk äter ost men mager finns massa gott i ostdisken :)

Rostade grönsaker i ugn finns massa gott att grilla i veggodisken häromdagen åt jag grillad quorn fylld med ost broccoli,skitgott!

Det enda jag gör är att laga mat som tidigare bara bytt ut kött mot sånt som jag gillar typ Quorn (finns även färs soyaprotein som smakar gott till tacos köttfärsås m.m) Halloumi fisk kräftor .m.m

Skulle jag svälta mig med pulverdieter så skulle min hjärna inte göra annat än tänka på mat i alla dess former,mitt tips e att pröva veggokost det behöver inte va så krångligt,enklare än man tror gäller bara att sätta tänket,du vet.

Bra även för T :)

Käkar även grillchips nuförtiden ;) fast bara lite åt ggn annars kör jag mycket popcorn när suget sätter in,för jag gillar salt mer än sött.

Lycka till o hejja på tjejjen!

/Kram Garbis

2009-08-13 @ 08:28:58
Postat av: Mattias

För mig handlar försöken om att hålla LCHF-dieten mer om att få bort mitt sockerberoende än att gå ner i vikt även om jag gärna tappar 2-3 kg på magen också!



Dessutom har jag tydligen en liten påbörjad diabetes som jag måste få bort och hur stor idiot är man inte då när man ändå inte kan låta bli att frossa i mycket skräpmat, godis och alkohol under semestern.



Nu tar jag nya tag igen from den här veckan men på Fredag ska vi på bio för första gången på 3 år och på Lördag har en kompis fest för att fira att han blivit pappa så genast kommer det hinder där jag förmodligen inte kan låta bli att synda.



Grejen för mig är väl att lära mig synda lite mer sällan istället för att t ex äta chokladkaka 4-5 dagar i rad ibland.



Vet ju att du har provat LCHF också Nina men du kanske känner att det inte passar eller fungerar? Annars är den kosten ju överlägsen många andra bantningsmetoder anser jag eftersom pulverdieter är som gjorda för att man ska gå upp igen när man slutar med dessa. Detta skrivet av en kille som förordar LCHF men har svårt att lyckas hålla den ändå!

2009-08-13 @ 08:30:07
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: ulrica

På måndag är det dags.. semestern är slut och jag längtar efter att komma igång. Vet inte om jag vågar ge mig på Cambridge även om jag VILL... funderar hur det lirar med min medicin.. men hur som helst kommer jag köra en LCHF med något mindre fettintag än de rekommenderar.. så det blir en LCHF/GI-variant istället, men inga kolhydrater över 5g har jag tänkt äta! Nu börjar min medicin hjälpa och jag märker en del förändringar i kropp och själ, men vikten skjuter tyvärr åt fel håll vilket är något läkarna varnat mig för att det kan bli innan allt stabiliseras och dum som man är så kämpar man inte hårdare då utan rycker på axlarna och orkar inte kämpa.



Men... jag är heltaggad och på måndag smäller det! Jag hejar på dig och Tony!!! Ni kommer klara det med glans. Hoppas ni smittar av er på mig :)



Kram Ulrica

2009-08-13 @ 15:45:38
URL: http://ulrica.org
Postat av: mia

skrattar lite här .... du är så skön =)



min diet ---- pommes...mackor med räkor och kladdig vitlökssås...fish and chips... vit pasta !! vin ... mcdonalds...kines take aways..engelsk frukost...osv---resultat - tjockis! men jag går och går och tom ammar ...men kanske 10 kilo från 57... jaja....det är ju så jäkla GOTT med mat! Jag ÄLSKAR mat!! Jag skiter nästan i vikten faktiskt..men till hösten kanske. =)

2009-08-16 @ 12:22:40
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback