Sminktips!!

Tack gulliga Malla som skrev att jag såg fräsch ut! Det är nåt man blir väldigt glad o höra när man har en bebis som äter på mig 24/7.....

Dock så ska jag erkänna att det nog är tack vare sminket jag lyckas se någorlunda vaken ut. Sen har jag ju gått en utbildning så det vore väl fan om det inte lyckades att dölja lite trötthet o svarta ringar runt ögonen.

Tänkte faktiskt berätta vad det är jag använder ifall nån nu skulle va intresserad.

Dom mörka ringarna runt ögonen döljer jag med Make Up Stores Cover All Mix, det måste vara guds gåva till trötta kvinnor. Den är överförgrym....
Det röda täcker det mörka ringarna runt ögonen, det gröna täcker allt som är rött i ansiktet och det beiga är ett bra underlag i största allmänhet.
Om det är nåt man ska satsa på så är det defintivt en COVER ALL MIX! Kostar ca 250 kr på Make up store.



Sen har jag fått en ny favorit i underlagscreme djungeln, detta är ingen creme utan ett mineralpuder som funkar som underlagscreme. Täcker jättebra utan o kladda ett skit... sen tycker jag att finischen blir väldigt naturlig. Kostar runt 180 spänn tror jag.... LOREAL True Match Minerals heter den. Tar man den sen i sin egen hudton så kommer du helt klart se fräsch ut helt naturligt!



Det var underlaget det..... Min true match börjar ta slut nu så jag ska köpa en ny..... eller få i julklapp, vad vet jag, fniss....

NU ska jag hoppa in i duschen.... bäst att passa på när Milo bebis sover, hör att husbandet snarkar bredvid oxå! :)

Kommentarer
Postat av: Agnieszka

Hmm kanske man ska ta och köpa det där sminket då... så man får se lika fräsh ut som dig!!!!

kramar

2008-12-18 @ 10:31:42
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Johanna Viksell (Pilkka)

Låter som om jag skulle behöva få lite mer privatlektioner om smink så skriv mer snälla du :)

2008-12-18 @ 11:34:59
URL: http://fruviksell.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Håller med Fruviksell. Mer tips mottages gärna då jag aldrig känner mig riktigt nöjd med val av foundation o liknande...Kram:-)

2008-12-18 @ 11:40:09
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Malla

Tack för tipset raring... Hahhah... Men den här kärringen börjar bli för rynkig.. Ser ju inte riktikt klokt ut när man duttar på så´nt där.. I fejjan då...



Båda mina syrror är hårt blonderade, i min ålder.. Å fasiken ännu mer rynkiga.. För dom är stammisar på solarium.. Å röker.. Hajja själv! De duttar på så´nt där, som du rekommenderar.. Och jag kan knappt sluta glo på dem.. Det kommer ljud ur munnen.. Men mimiken hänger liksom inte med... Ser så jävla kul ut!



EN period botoxa de sig också (ja de har plenty pesetas) ;-) Den ena hade fläskigare läppar än den andra... Först kom käften in genom dörren,

5 minuter efter kom de som käften satt på.. Hahhah... Det var då jag bestämde mig att åldras med värdighet..



Pok



Mallahar2blondibellasystrarbralla

2008-12-18 @ 11:45:47
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: ulrica

Åh, snälla snälla snälla tala om för mig vart jag kan köpa sån make... jag med mina ringar :o((.. är det i V-ås närmast?



Kram

2008-12-18 @ 12:10:19
URL: http://ulrica.org
Postat av: linda

Håller med om concealern. HAr haft det märket nu i flera år! OCh den är klart värt pengarna! Men snart e min slut, och dags att köpa en ny!

Då ska även deras superbra puder inköpas.

2008-12-18 @ 12:43:07
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback