LCHF bröd - "Oopsies"



Oopsies på smörat bakplåtspapper. Högst upp till höger har vi gjort en
Oopsie till mina hårlöss ;




Till detta kokade jag kaffe, sedan bredde jag på Bregott med en
ganska så stark 31 %ig ost. Grönsaker på. MUMMA och imorn tänkte
vi modernisera receptet ytterligare!


INGREDIENSER:

3 ägg (separerade)
1 dl Philadelphia (jag använde vitlök/örter och den blev kanon)
nypa salt
2 krm bakpulver

GÖR SÅHÄR:

Separera äggen i varsin bunke. Äggvitorna, saltet och bakpulvret i en bunke. Vispa äggvitorna hårt. De ska vara såpass att du kan vända bunken upp ner och då ska inte vitorna röra en fena.  Äggulorna i den andra bunken blandas ihop med Philadelphia osten. Vänd sedan i Philadephia röran i äggvitorna, vänd inte vispa. Man vill behålla fluffet!

Häll/klicka sedan ut 6 st oopsies på smörad bakplåt. In i ugnen i 150 grader i 30 minuter. Avnjut med massa Bregott och ost! MUMMA!


Kommentarer
Postat av: A

Oopsies måste jag testa! Verkar gott och så låter det så gulligt! :D

Tredje dagen utan kolhydrater nu (eller med så lite så möjligt i alla fall).

Hittills går det bra! :) Bra att få inspiration på din blogg.

Kram!

2011-01-06 @ 21:28:01
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback