LCHF - Veckomatsedel v. 5



Sådärja, tänkte visa hur jag tänkte (har ätit) denna veckan. Har hämtat veckomenyn på Katrin Zytomierskas blogg som hon distribuerade för nån vecka sen, men ändrat lite som jag tycker passar mig bättre.


Början av veckan har känts bra. Känns som jag på något sätt äter mindre och det är ju bra! Kan ju vara en av anledningarna till varför jag inte gått ner i vikt som jag ska. Sen är det ju så mina vänner att man ju bara får gotta sig på helgerna, även med LCHF. Kokospannkakor tex.... för att inte tala om Bountysar och Hallonpajen. Hittade dock så JÄÄÄKLA bra böcker på ICA idag som jag tänkt införskaffa mig efterhand. Massor med kanonrecept och även en bok med bakning och gottis. LÖÖÖÖÖÖVE IT! Men som sagt, bara på helgerna, i veckorna sköter vi oss!!

Här kommer veckomatsedeln:

MÅNDAG:
Frukost) Frukostmuffins och en kopp kaffe.
Lunch)   Köttfärslimpa med gräddsås och sallad.
Middag) Kött, blomkålsmos och bearnaisesås.

TISDAG:
Frukost) 2 finncrisp med smör, ägg och mayonnäs.
Lunch)   Keso, avocado och tonfisk. På maten en kopp kaffe med 2 ostskivor.
Middag) Stekt köttfärs med riven ost, kokt broccoli, stekta champinjoner med vitlök och keso.

ONSDAG:
Frukost) 1 avocado, ägg och mayonnäs.
Lunch)   Kycklingfilé, avocado och keso. På maten en kopp kaffe med 2 ostskivor.
Middag) Lax i ugn med chevreost, färskost och mozarella/tomat sallad.

TORSDAG:
Frukost) Äggröra med en skvätt grädde och strimlad kalkon.
Lunch)   Lax, skagenröra och oliver.
Middag) Lövbiff, papparrotskräm och ruccola/mozarella sallad.

FREDAG:
Frukost) 2 ägg och en kopp kaffe med grädde.
Lunch)   Köttfärssås med kokt broccoli och riven ost.
Middag) Fläskfilé/kycklingfilé med creme fraiche, grädde och riven ost.

LÖRDAG:
Frukost) Äggröra och bacon.
Lunch)   Fisksoppa med torsk och räkor. Innehåller fond som ju är sockrigt och morötter, men gör som ni vill!
Middag) Hemgjorda hamburgare, coleslaw och vitlökssmör.

SÖNDAG:
Frukost) Bacon, kokt ägg och lite turkisk yoggi. Kaffe med grädde.
Lunch)   Korv och baconpytt med zuccini och stekt ägg.
Middag) Söndagsstek med gräddsås och ostgratinerad broccoli.

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback