Sjukdomar och ryggskott! Det flyter på...



Igår var det lekparksdax igen! Hemma hela familjen då Milo går på
dagis, tis, ons, tor numera. Hela förra veckan var han ju sjuk oxå så
då blev det inget dagis alls. Husbandet hemma med ryggskott, förkyld
och feber! VOINE...




En promenad för husbandet gjorde susen med ryggen! Det är det man
ska göra sägs det. Blodgenomströmning är det bästa, dvs röra sig!




Gissa om han var nöjd? Inomhus en vecka för att sen få komma ut
och leka i sin lilla lekpark igen! LYCKA!




Husbandet kunde t.o.m gunga! Kolla den här bilden... hahahaha!
Den blev klockren ju.




Sweetie!





Jamenvisst... var det därför husbandet blev lite bättre i ryggen!
Var det för att vi gick på hälsans stig? Vi har en sån här i hålan. Den är
typ 7 km lång. Husbandet hade givetvis skitont på kvällen igen men
han får gå hälsans stig ikväll igen när han kommer hem! Bra skit det där...

Idag känns NÄSTAN som en vanlig dag igen. Det var ju över en vecka sen. Milobebis sjuk hela förra veckan. Husbandet hemma igår, har varit sjuk hela helgen. Idag är dock Elliot hemma och är sjuk. VI har trilskats med den där febertempen hela morgonen. Han VÄGRAR vara sjuk idag. Det är skolfoto och dessutom ridning ikväll och då kan man ju för fasen inte vara hemma. In med tempen i munnen, visade 37,1. Inte jättefeber, men feber. Nästa gång tog han den själv. Då lät det såhär:

"Maaaaaaaaammmmaaaaaaaaaaa.... nu hade jag bara 35,1!"

Mmm, Elliot hade kanske ingen koll på att då är man nedfrusen utta helvete. :) Han försökte med allt, vi tog muntemepen sådär en 6 ggr innan vi fick koll på att han faktiskt hade 37,3 och är vrålförkyld. Sjukanmälan blev det av det.

Själv "jobbar" jag med mitt. Har massor att göra och eftersom Milobebis bara är på dagis 5 timmar per dag nu 3 dagar i veckan så gäller det att vara effektiv när man väl kör igång. Snart är 40 tavlor klara. PIUUUH!

Nu måste jag fortsätta.... hörs! ♥

Kommentarer
Postat av: pezze

jösses .det var en massa baciller ni har hemma nu för tillfälle..

krya på er allihopa...

o den där hälsans stig-skyltet finns här i alingsås oxå!!!! :)

Postat av: Anonym

Är det något finskt drag det där med feber vid 37, 1????

Satu är precis lika dan, och jag sägger bara VEM kollar feber om inte ungen kokar hahaha ;-)



Krya på er!Kram

Marie

2010-09-22 @ 07:47:37
Postat av: Nina

Pezze: TACK! Jaså... hälsans stig finns hos er oxå. Ja du får oxå gå den om du får ont i ryggen! :)



Marie: Hahaha, jaaaaa.... grejen är att ungen är som mig. Han blir störtdålig så fort han hamnar över 37, det var bara det att han inte ville erkänna det för mig. Tur han stanna hemma, han kokade senare på dan så! Men liiiite finskt är det! Hahaha.... PUSS

2010-09-22 @ 08:13:16
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback