Milo på läkarkoll!

Idag är det doktorn för Milo. Ja, en sån där 10 månaders kontroll där man ska kolla så att allt står rätt till.

Det är som en bebis-besiktning ungefär. Att hjärnan fungerar som den ska, att skelett växer i den takt den ska växa och att man lägger på sig hull. Sen ska han väl klara vissa saker. Som att veta var lampan är och kunna greppa leksaker på rätt sätt.

Jag ska fråga om vår lilla vindtyriga unge oxå. Ibland så är han så himla vindögd o så är det gånger som man inte ens märker det. Jag är inte orolig men vill bara kolla om det är nåt som ska fixas med. Ibland får dom ju för sig att de ser sämre på nåt öga och då kan de ju börja glida iväg åt nåt håll...vi får se vad doktorn säger.

Att bero på besiktning. När Elliot var runt 9 månader så kom faktiskt BVC på hembesök på den tiden. Då började hon fråga var lampan var och sånt. Elliot titta på henne som om hon va dum i huvet på nåt sätt.... Ja, alltså... vi hade ju helt missat att träna på det där med lampan. Jag vet inte om jag tyckte det kändes oviktigt eler om jag bara glömde bort det. DOCK så fick vi åka tillbaka på en ny besiktning, en ombesiktning. Då fick han visa var lampan var och sen fick vi åka hem.

Eeeh... ja, whatever kan jag känna. Om BVC kände att det ville ha en bläng uppemot lampan av Elliot så fick dom väl det då men jag förstod liksom inte poängen. Han kund eju alla andra tester förutom lampan. Hon måste ha varit ny hon sköterskan, kanske gått ut skolan 1 vecka innan och där i hennes läroböcker ska en 9 månaders unge fixa lampan annars får man bakläxa!


Kommentarer
Postat av: Garbo

Han e så söt o charmig o kika lite snett e bara en charmig detalj om det inte påverkar synen förståss,kanske lapp på ögat för att träna musklerna.

Pöss på er!

2009-10-13 @ 09:20:05
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback