Intervju med hjärtat mellan!



En intervju med min mellanson Elliot:

När fyller du år?



25:e oktober

Vad är din favoritsysselsättning?

Vad är det?

Det är när man gör sånt som man älskar att göra...

Rida.

Hur känns det att ha fått en lillebror?

Rooooligt

Inte alls jobbigt då?

När han är på jätteskrikit humör är det jobbigt.

Har du nån tjej?

Aaaa

Vad heter hon?

Karoline

Hur träffades ni?

I stallet, först blev vi stallbästisar o sen blev vi ihop.

Vad är det bästa med mamma?

Att Du inte går ut på fest lika mycket som förut.

Men det är väl flera år sen mamma gick ut på fest ofta.

Jaa, men ändå!

Vad är det sämsta med mamma?

När du var gravid och när du har bråttom blir du enklare sur.

Vad är det bästa minnet du har med mamma?

(Låååång betänketid) Jag vet inte, mycket,

Nåt måste du väl komma på!

Vad långt tid den här frågan tar... hihi

Bara nåt roligt minne då.

När...eeehh.... när vi gick på tivoli när jag fick en My Little Pony ballong som jag grina för att jag inte fick.

Men du fick den tillslut då?

Aaa

Tycker du att du är bortskämd?

Eeeh...näej!

Ok...tycker mamma det då?

Jag vet inte.

Vad tror du att man tjänar när man jobbar?

15 200 kr i månaden

Det tror du.... vad kostar det att bo i hus då?

Sammanlagt  vattnet o elen o allting... (hmmm vilken klok son jag har)

Ja precis!

10 000 nånting

Vad du kan? Nästan...Hur har du lärt dig det här?

FÖr att ni har betalt så många räkningar o sånt.

Ja men hur  vet du vad det kostar?

Jag ve tinte...för att ni inte får så jättemycket pengar kvar när vi har betalat alla räkningar.

Får vi inte?

Jo men... inte så att vi får en egen häst eller nåt!

Ok..då förstår jag. Vill du ha en egen häst?

Ifall jag skulle börja med en häst skulle jag vilja ha Marwin, Bagheera, eller nån...

(Här blir vi avbrutna av en lillebror som vaknat till.)

Nu är jag redo säger Elliot!

Vad gör du om 10 år?

Eeeh..jag fattar inte.

Ja, vad tror du att du gör om 10 år? När du är 20 år??

Åker runt till massa städer o tävlar i hoppning o dressyr.

Hur tjänar du pengar då?

Om jag vinner tävlingar..

Vet du hur mycket man vinner om man tävlar så?

Nej...

Tror du att du klarar dig på det.

Nej, men om man har ett jobb oxå... typ ridlärare kanske.

Kommer du ha några barn tror du?

Nej, jag vill bo ensam.

Så du vill inte ha några barn då?

Nej....

Men mamma vill ju bli farmor!

Då får du fråga Thedde o Milo

Vad ska du ha för bil?

En sån som mormor har som kan köra hästtransport. (Mormor har en VOLVO X90 tror jag det är).

Hardan frisyr tror du att du har då?

Ungefär som Tony fast lite längre på sidorna. Eller så har jag som Peder o dom. Peder Fredriksson som vann OS guld i hästhoppning.

Var det inte silver han fick?

Guld eller silver i varje fall.

Ok... tack för pratstunden. Nu måste du gå o sova...

Nej, titta en stund på film!

Älskar dig!

Älskar dig!



Kommentarer
Postat av: Åsa

hahahaha!!! han e sååå rolig å söt Elliothjärtat! så klok och HELT inne i sin hästvärld! ;)

Vilken rolig idè med intervju, jag ska ta och göra en jag med! Ååå kan inte vänta tills Elias kommer hem!



Solen skiner idag, jag blir sååå GLAD!!!!!!!!!!

Puss på dig!

2009-02-02 @ 09:21:35
Postat av: Garbo

KUL! :)

(Min son ville inte heller ha barn när han va i 10 årsåldern men nu säger han att när han pluggat klart och stadgat sig så ska jag få bli farmor :)

Sååå Håll ut ;)

2009-02-02 @ 09:26:40
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Malla

Wow!!! Vilken rolig idé..



Fina killar du har!



Pok



Mallasnoridenokej?bralla

2009-02-02 @ 10:04:42
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Fru P

Men shiiiit vilken härlig läsning. Tack!

2009-02-03 @ 10:10:13
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback