Hjälp med text på godnatt visor!!!

Jahaaja...som Garbo skrev som kommentar i mitt förra inlägg.....Birro har döpt sitt barn till Milo! Tänk att man ska visa vägen för kändisar.... hahaha.

Blir ett snabbt inlägg denna gång, Milo ligger under sitt babygym o tycker att det fetsuuuger nu så jag hinner bara skriva MORS!!

Husbandet har lyxen att få vara på Kick Off hela dagen.... äta god mat m.m. Sen blire partaj på kvällen... själv kommer jag nog stupa i soffan så fort jag lagt Milo. Jag är jättetrött efter ytterligare en vakna-en -gång-i-timmen natt. När börjar han sova fulla nätter.... nån???? Jag blir galen av trötthet emellanåt, snart har i alla fall mamma lovat o ta en stund så att vi får sova ordentligt. Kanske en dag nångång lägre fram..vi får se...

Jag skulle behöva ha lite hjälp.

Milo ääääälskar när man sjunger för han. Jag har då gått o glömt bort alla små gonattvisor..... eller i alla fall delar av texterna.

Sov du lilla videung än så är det vinter.... sen då? Ros o hyacinter.... än så är det långt till vår.. innan...vad???

HJÄLP!!

Puss

Kommentarer
Postat av: Tess

Sov, du lilla videung, än så är det vinter.

Än så sova björk och ljung, ros och hyacinter.

Än så är det långt till vår, innan rönn i blomma står.

Sov du lilla vide, än så är det vinter.



Solskensöga ser på dig, solskensfamn dig vaggar.

Snart blir grönt på skogens stig, och var blomma flaggar.

Än en liten solskensbön, vide liten blir så grön.

Solskensöga ser dig, solskensfamn dig vaggar.

2009-02-07 @ 11:52:24
Postat av: Malla

Hjälp.. Jag har glömt den också..



Pok



Mallaklartkillen¨måstefåriktigmatbralla

2009-02-07 @ 17:04:35
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Nina

Ååååh...tack Tess. Nu ska jag gå in o sjunga för Milobebis... TACK!



Malla: hihi....ellerhuuur.... :)

2009-02-07 @ 17:07:45
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Linnea Malivéz

Vad tycker du om min nya design? :)

Själv vart jag nöjd faktiskt ^^



Kram

/LM

2009-02-07 @ 18:12:05
URL: http://twistandshine.blogg.se/
Postat av: ulrica

Nina gumman.. kom förbi om du vill.. jag har två visböcker med massor med barnvisor i.



Kram Ulrica

2009-02-07 @ 21:00:57
URL: http://ulrica.org
Postat av: Malla

Kan man inte sjung lite vad som helst för bäbysarna!?! Min antisovunge.. Somna som en stock till "Weeping Willows"... Broken hart.. Oftast i min famn med högsta volym och en mamma som sjöng och skrålade... Konstig unge!??! När hon var 15 månader var vi på WW koncert.. Ungen blocksomnade just till den låten.. Med hörselkåpor och hela kittet.. Konstigt!



Pok



Mallakonstigaungarbralla

2009-02-08 @ 10:47:06
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Pezze

åhh tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ngn barnvisor... kan NADA såna sånger!!!

men en lite tips.. varför inte googla på nätet o se om det finns bra sångvisor för barn där, eller?!?! kliar på huvudet

Postat av: Johanna Viksell (Pilkka)

Jag fick se din Milo in real life idag :) Sååå otroligt söt han va, men det visste du väl redan ;) Hade turen att följa med min älskling på korpinnebandy och då var ju ditt husband där med Milo så jag passade på att kika ned i vagnen :)Sa även till ditt husband att njuta av tiden när de ligger still för mitt busfrö gjorde det inte ;)men ha bjöd ditt husband på ett leende iallafall ;) Kram

2009-02-08 @ 21:28:32
URL: http://fruviksell.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kör Youtube!!! Det gör Agnes o jag, favoriten är ju djungelboken ;-)

Kram!

2009-02-08 @ 23:39:19
URL: http://agnesochjag.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback