NYÅRSLÖFTEN 2010

Idag är det näst sista dagen på det här året, det sista året på 2000 talet, sen blir det 2010-talet. Tänk att det verkligen är 10 år sen jag låg där och nattade min bebis Elliot som var övertrött, han var dryga året och vi hade ca 30 gäster på besök för att fira milleniumskiftet. Det blev kinamat sittande i finkläder på kuddar på golvet med ett lågt tillhörande bord. Vi lekte lekar, vi och åt drack gott och sen låg då som sagt jag och Elliot där i sängen medan alla andra stod på baksidan och firande in 2000! Jag log för mig själv därinne för egentligen kunde jag just då och då inte vara på ett bättre ställe. Bredvid min bebis, med resten av min familj och mina vänner utanför fönstret hurrande och tjoande.

Ni vet det här med NYÅRSLÖFTEN. Ett ganska uttjatat ord och som många bara känner ger dom ånget. När jag tänkte efter så har jag nog aldrig gett ett nyårslöfte. Jag har skitit fulla fan i´t. I år har jag valt att göra det lite annorlunda. Jag har 10 st nyårlöften för 2010. Just bara för att det är 2010 vi ska fira in.

NYÅRSLÖFTEN FÖR 2010:

#1) NY LIVSSTIL
Äta bra, komma igång med min träning ordentligt...det ska alltså prioriteras och planeras lite annorlunda framöver. 2010 är året då jag kommer i form!

#2) TÄNKA POSITIVT
Jag ska verkligen försöka vända negativa tankar till det motsatta. Jag ska verkligen verkligen försöka. Jag har läst så mycket om just det här. Vad tankekraften faktiskt kan göra med oss människor.

#3) MÅLMEDVETEN
Jag ska försöka börja tänka mer målmedvetet. Alltså.... verkligen sträva efter saker jag vill uppnå. Inte tänka negativt och tro att det inte går utan målmedvetet sträva efter att lyckas med vad jag än åtar mig.

#4) AVLSUTA TRÄNINGSJOBBET
Jag har tagit ett ganska stort beslut. Jag ska fr o m nästa säsong inte träna Theddes innebandylag. Jag har funderat på detta, både fram och tillbaka för att till slut känna att beslutet inte var så svårt. Jag är klar nu. Nu måste jag gå vidare och laget behöver in med nya influenser. Det har vart JÄÄTEROLIGT och det kommer vara tufft att lämna grabbarna, men nu kräver annat i mitt liv min tid och det måste få göra det.

#5) FOKUS ALSTER
Jag ska fokusera lite mer på mina alster. Jag tänker inte gå in mer på det men jag ska se till att jobba mer på den biten.

#6) SPARA UT HÅRET
Ja visst, jag ska spara ut mitt hår till långt!

#7) TA BORT LEVERFLÄCKAR
Jag har några som växer, jag har tagit bort några tidigare men sett att jag har några till som behöver tas bort. Jag skjuter på det här ständigt men nu ska det bli av!

#8) WALK-IN-CLOSET
Javisst.... nu ska den göras klar. Vi har köpt allt dom behövs men det blir aldrig gjort! Det ska göras... PUNKT SLUT!

#9) GÖRA TATTOOS
Jag ska skaffa mig några fler tatueringar. Jag har några klara och några är bara i tankarna än så länge. Det krävs lite tanke bakom tatueringar känner jag. Jag vill att det ska bli bra och nåt man verkligen kan vara jättestolt över.

#10) LÄSA MER BÖCKER
Jag lägger ner alldeles för lite tid på detta underbara tidsfördriv. Som ni vet så fick jag Andreas Carlsson´s bok i julklapp, jag har snart läst ut den och jag tycker vekligen det är jättemysigt att försvinna in i bokens värld!



Japp, där hade vi det. Man ska dock inte låta nyårslöften ge en ångest. Jag använder nyårslöften till att ha som små små mål under året, inget man ger ett löfte på utan något man ska försöka uppnå. Sen får vi se hur det blir med den saken... detta är ju trots allt livet vi lever!

Har Du några nyårslöften? Berätta gärna!!!


Kommentarer
Postat av: Agnieszka- mamma till 2

Jag ska gå ner i vikt i nästa år, få må bra med min kropp vilket jag verkligen inte gör nu. Det är så illa att jag inte kan visa mig i bikini:( Jag ska även antingen börja plugga, om jag kommer in på någon utbildning eller skaffa mig ett jobb! Ska även tänka mer positivt på saker och ting! Shit happens men det finns ju alltid folk som har det värre.



Hoppas ni får en toppennyår!

2009-12-30 @ 10:58:40
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nyårslöften ja... jag är nog en sån som ger mig själv "löften" varje kväll innan jag ska sova- och de är så starka just då och på morgon Puff BORTA!! hehe

Men hur som... jag ska sluta röka!!!! Viktigt!!

Jag har redan börjat med viktnedgång och jag ska se till att gå ner mer än jag gjort förut- också viktigt :-)

Sen ska jag som du se till att göra saker målmedvetet- jag vill så mycket men gör så lite- dax att se till att det händer- satsa mycket på JAG KAN!!!.



Gott nytt år Nina- vi ses på Friskvårdarna!!!

Kram

Marie M

2009-12-30 @ 12:07:34
Postat av: Fröken Röd

Jag tror inte på nyårslöften! men jag har under hösten börjat träna att äta fisk, vilket jag tänker fortsätta med (det är ju gott ju!) sen fösöker jag samla ihop lite muskler till min rygg.. det känns när man står i butik 7dagar i veckan. Tydligen måste man styrke träna för att få det vilket jag HATAR. Ett mål jag har är att ta mig runt E18 loppet, halvmaran. Är nöjd om jag lunkar runt 1mil dock.. det var nog allt. Ha det niiiiiiiiinis! Kram

2009-12-30 @ 19:09:25
Postat av: Nina

Agnieszka: Sådär känner jag oxå, det är inte alls kul att känna att man absolut inte vill visa sig i bikini. Därför har jag oxå tagit beslutet nu och det känns jättebra, vi peppar varandra du och jag tycker jag! KRAM



Marie: Välkommen hit förresten, glömde säga det förut! Du har ju varit jätteduktig redan med din vikt, det där med rökeriet vet jag att du harft jobbigt med men det går!! LAG LOVAR!! Jaa Marie, vi måste se till att ses där på friskvårdarna tycker jag, kanske en dag i veckan eller nåt? KRAM och detsamma till dig!!



Fröken Röd: Men heeeeeeeeeej FRÖKEN och hoppas ni haft en fin fjällen resa! Välkommen till kommentarerna!! Ja, styrketräning gäller för mig oxå men jag ÄLSKAR att styrketräna till skillnad från dig, då blir det ju lite lättare! WOW, äta fisk.. vad duktig du är!!Halvmaran låter liiite väl magstarkt för mig men jag ska nog fixa tjejmilen i augusti! FAN, det glömde jag ju.. det hade man ju kunnat ha haft som ett mål!! KRAAAAM

2009-12-31 @ 08:46:46
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback