Size zero, ett fint ideal?





Men vad hände med den här bruttan kan man ju undra? Att gå från kruvig till detta! Är det verkligen
snyggt? Titta på hennes ansikte, titta på ögonen. Det är som att glimten är borta och att hon bara
tänker på hur hungrig och sugen hon är på hamburgare!!

Ok, här kan man ju sitta jävligt avundsjuk med sina bilringar och ba: "Jäkla smala skata" liksom för att man själv kämpar ihjäl sig men fortfarande ser ut som att man äter en hel del chips och snabbmat.

Men säg till mig!? Är det snyggt detta? Jag vet att ni är ett rejält gäng killar som läser mig blogg, säg till mig?! Är det snyggt?? Megan Fox är ju en jäääääkla hottie alltså, eller VAR en jäkla hottie. Sen fick hon för sig att följa size zero idealet och kvar blev ett benrangel som tänker på hamburgare. Fan vad synd.... för JAG tycker verkligen inte att det här är fint. Jag tycker hon ser hungrig ut, och sur och som om hon skulle kunna döda för en glass men hon måste gå på dom här jäkla galorna och alla andra på galan ser ut som 12 åringar i kroppen så därför måste hon oxå se ut så! Är det inte förjäkligt? Är det inte sjukt hur det blivit? Varför blev detta ett ideal?

Det kan tyckas vara ett uttjatat ämne men det tål att tjatas på. Helst när det kommer småbrudar i 10 årsåldern och säger att dom är tjocka! Say what? En tioåring får väl ha barnhull på kroppen för att orka växa, utvecklas, få mens och bli en kvinna. Sen kan man gå till sig själv, jag som kämpar med vikten. Sänder jag ut signaler till mina barn att vara lite mullig är nåt fult, dåligt och oaccepterat? Jag tror inte det dock, jag har varit noga med att förklara varför jag inte trivs, för allt handlar ju om trivsel. Som tur är så är mina 2 pojkar så stora så jag kan förklara skillnaden på att trivas med sig själv och att banta ner sig till ett vrak. Att ha en välmående kropp är oxå viktigt.

Men FAN att detta blev ett ideal, jag tycker att det är synd för det tar ur kvinnan just det kvinnliga. Kvar blir en 12 åringskropp som inga bröst har, höfterna liknar utstående piggar och ansiktet sjunker ihop till att se ut som nåt katten släpat in. Tacka vet jag kurvor på kvinnor. DET är nåt jag associerar till den kvinnliga kroppen. Höfter, lite putmage och bröst. En rumpa som är nåt att ta på... DET är nog mitt egna ideal och något som jag tycker ser sexigt ut. Sen behöver man kanske inte ha för mycket av det goda, det är där JAG är. Sen har vi alla olika ideal, många har just smal som ett ideal. Sen kan väl jag känna att det är synd när idealet innebär att se ut som 12 år smal och inte normalt smal. En tränad kropp är oxå snyggt på en kvinna. Lite grövre lår, smal midja och vältränade armar (dock inte för mycket) och så en fast tränad rumpa, MUMS vad fint! 

Jag försöker nå ett ideal som jag själv byggt upp, och den kvinnan ser INTE ut som Megan Fox gör idag. SUCK... synd på en så snygg böna!

Detta ÄR SNYGGT (tycker jag)!:


Kurviga Beyonce!


Bleka och urläckra Christina Hendricks.

Vad har ni för ideal? Har ni nåt ideal? Jag tycker det är så intressant detta för att jag får en lång period inte haft nåt ideal. Jag ville bara gå ner i vikt, men nu vet jag ungefär hur jag skulle vilja se ut med dom förutsättningarna som jag har. Det är ju oxå en grej, är man född med smala ben och en rak och lite bred överkropp kan man inte frövänta sig att se ut som Beyonce. Eller har man en trind överkropp med grova lår och mycket rumpa kanske man inte kan förvänta sig att se ut som Victoria Beckham (bra att hon är gravid så hon lägger på sig lite tycker jag!) :)

Ämen fy fan vad jag babblar nu. Men ni fattar va?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk så olika det kan vara. Jag har hela mitt liv kämpat för att gå UPP i vikt, har alltid varit underviktig. Detta kan också vara otroligt jobbigt och det är synd att det inte pratas mer om detta problem som oftast inte tas på allvar. Alla vikt-tips man läser om överallt handlar bara om hur man ska gå ner i vikt.

Min högsta dröm är en kurvig kropp som fyller ut kläderna, inte bara hänger som trasor.

Folk fattar inte hur ledsen man blir då de gång på gång påpekar hur smal man är, tårarna bränner bakom ögonlocken och allt man önskar är några kilon till på vågen.

Som sagt, så olika det kan vara.

2011-05-02 @ 19:10:00
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback