Mental coaching inför BEACH 2011 (NR: 1)


Den här bilden var med i GLAMOUR, den hade en helt otrolig genom-
slagskraft. Ni kan läsa hela artikeln -----> HÄR!
Jag blir glad när jag ser den här bilden. En helt vanlig tjej med
liten hängmage som visar hur en RIKTIG kvinnokropp ser ut sen
att den varit med i en utav världens största kvinnomagazin gör
det bara ännu bättre!!

Tänkte jag skulle bjuda på lite"må bra" inlägg! Vi behöver nog alla lite pepp inför sommaren nu. Ni vet meningar som "bada i vassen" m.m. får plötsligt en innebörd när det är dax! Det ÄR snart dax och då behöver vi kvinnor lite mental coaching för att klä av oss.
Bikini inlägget har vi avklarat. Dock är ingen ny bikini inhandlad eftersom jag som vanligt draaaaar på det. Jag orkar inte än, måste samla lite mod först. Anyway... istället så tänkte jag att vi skulle ha lite mer SKÖNT FLOW såhär innan det är dax att klä av sig på allvar, att verkligen bege sig ut på beachen. Tänkte att bilden här ovan var en skön starter va?! Hon är så vacker och hon känns så äkta där hon sitter, JAG ÄLSKAR verkligen bilden!


Ok, är nog en fixad bild men jag blir glad. Bönan sitter där och är
hur snygg som helst med värsta buskarna på benen. Så vad behöver
vi till våra vinterbleka trötta ben?


Drömmer du om lena vackra ben. 5 tips vid rakning (hittade på expressen):

1. Använd rakgel, på så sätt få du en slät rakning. Rakgel bevarar fuktigheten i hårstrået och gör dem enklare att skära av. Rakgel innehåller lenande ingredienser som gör att rakhyveln glider lättare över huden.


2. Fukta huden med varmt vatten i någon minut innan du häver på rakgel.


3. Använd fuktighetskräm, produkter som återfuktar gör att huden blir len. Det finns även vissa rakhyvlar som har skyddande komfortband som ger bättre glid på huden.


4. Byt rakblad regelbundet. Du ska byta så fort du märker att ditt rakblad börjar bli slö, efter omkring 10-15 rakningar.


5. Raka dig på rätt sätt. Raka med jämna, vertikala drag – ej horisontellt. Se till att stå stadigt så att du inte slinter. Tänk på att håret under armarna och bikinilinjen växer åt olika håll. Där ska du raka dig ner, upp och tvärsöver för att få den närmaste rakningen.


Mitt egna tips är att succesivt göra benen lite brunare (hela kroppen för all del). Nåt som är kanon då är att köpa fuktkräm med lite brun utan sol i. Den här är kanon, doftar gott och ger faktiskt en hyfsad färg. Kan användas varje dag efter duschen! Köp den om du inte redan har den!
DOVE SUMMER GLOW

Fortsättning följer.....

Kommentarer
Postat av: Therese

Älskar också den översta bilden, hon är så vacker- precis som hon är!

Kram

2011-05-11 @ 15:25:20
URL: http://tknutsson.blogspot.com
Postat av: Nina - Glamourmamman

Jag tänkte slänga upp lite bikinbilder någon dag, från förra sommaren - höggravid och nästan 20 kilo mer av mig ;-) Helt galet vilken kula jag hade!



Kram!

2011-05-11 @ 21:47:00
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback