Böter


Oki, bakandet fortsätter. Nästa grej att sätta tänderna i är dessa små härligheter!
Cupcakes, har aldrig gjort såna men nångång ska väl vara den första....


Godförmiddag får jag nog öppna med. Dagen har hunnit köra på en bra bit och jag sätter mig en snabbis för att skriva ett inlägg till dig. Morgonbestyren i form av pubbeungar och bebisar till dagis och skola är avklarad. Jag fick så hiiiiimla fina komplimanger på dagis idag. Satte mig på golvet för att klä av Milobebis. Då sitter en söt liten tjej och tittar på mig en lååång stund. Plötsligt utbrister hon: "Guuud vad du är fiiiin!". Jag blev helt paff, svarade med att hon var så himla snäll och tackade så mycket och skulle precis säga att jag tyckte att hon var så fin. Då blir jag avbruten av nästa lilla tjej, "O så luktar du så himla gott!" utbrister hon. Jag smälte ju som en fura jag. Fick lite tårar i ögonen minsann. Vilka fina små tjejer. Man blir ju så glad. Berättade för dagisfröken att jag var på väg till besiktningen och att det kanske bådade gott för att få vår bil att gå igenom besiktningen! Dock så gick inte planerna riktigt som dom skulle denna morgon.

Jag skulle som sagt besikta bilen. Det är liksom därför vi fick böter i söndags. Vi hade HELT glömt att besikta vår bil så det hade hunnit bli körförbud på den. PINO! Vad säger man till lilla polisen? Ja, vi har sån jefla koll i den här familjen så därför betalar vi hellre 1500 spänn i böter än att ha koll på bitarna. Både jag och husbandet var helt säkra på att sista datum för besiktning var i maj... men så var inte fallet. Typsikt nog så hamna vi framför en polisbil på en landsväg och dom hann att kolla vårt registrerings nummer. Snacka om att man känner sig dum. Så nu får man vackert låta bilen stå lite och få till en besiktning. Inte alls så lätt ska jag säga er, åkte dit i morse för att stå i kö. Pratade med en tekniker inne på bilprovningen och han rådde mig istället att åka dit med bilen imorn bitti och låta den stå där över dagen så skulle dom besikta den under dagen nångån. Fick lomma hem med bilen igen. Men nu är man ju livrädd för att åka på en liten femtonhundring ytterligare en gång, har faktiskt böteslappen med mig i bilen för att kunna förklara om det nu skulle vara så att man blev stoppad igen!!! :(

Anyway, jag bakar som en idiot fortfarande. Vi kommer att bli ca 30 pers här imorn kväll och jag ska baka och fixa mat till alla dom så jag har att göra nu idag och imorn. Jag ska baka såna vackra cupcakes, får se hur vackra dom nu blir?! Sen blir det lite sockerkaka (Theddes favvo) och tårta såklart. Har precis tagit ut en plåt med LCHF muffins. Ska bli väldigt intressant att se hur dom smakar? Jag är sååå nyfiken och skulle vilja sätta mig med ett glas mjölk och en muffins nu men jag hinner fan inte. Låter er självklart veta hur dom smakade och kommer oxå att bjuda på receptet sen.

Nu kallar ugnen....

Kommentarer
Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan

Surt att missa och få betala onödiga pengar:( Själv ska jag besikta vårat skrot den 20e april... tvivlar på att den går genom faktiskt:/

2011-03-22 @ 14:21:54
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Åsa

Samma sak kunde lätt ha hänt oss. Hemma hos oss har gammal post (läs Samis post, min tar jag hand om) en tendens att hamna i en stor hög som fylls på och sen stoppas in i sovrummet om vi får besök och sen glöms den bort. Kollade igenom den i helgen och såg att vi hade en lapp från bilbesiktningen med en tid i April som vi givetvis inte fått eftersom vi inte har betalat. Nu har jag i alla fall bokat in en ny tid i Maj och lagt in om att få dubbla påminnelser så förhoppningsvis kommer vi ihåg den i alla fall. Bara att hoppas att den går igenom också :-) Hälsa familjen! Kram Åsa

2011-03-22 @ 15:44:37
Postat av: Emil

Jag har snickrat ihop en liten kattwidget till blogg.se som gör att man får en ny bild på en katt varje dag i sin meny. Du kan kolla på min blogg hur det ser ut och det vore jättekul om du ville prova att använda den och kanske blogga om den :)



Tack på förhand

Emil

2011-03-23 @ 15:05:14
URL: http://bilderpakatter.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback