LCHF bröd


Ett tips first of all, när Du ska mixa/krossa linfrön så är det bra att ha
ett lock på! Annars så kan man råka ut för ett linfrö regn! Jättekul....


Sen fick jag det att funka. Ja efter att jag skurat linfrön i hela köket.
Bredde på den på en plåt, man kan säkert göra den lite tunnare men
jag gillar när det är lite tjockt och maffigt sådär.


Massa riven ost på.


Såhär blev det när det var klart. Nu har jag och Thedde ätit en varsin
bit. Jag hade kokt ägg på och Thedde körde kalkon och ost. Jag tyckte
det blev skitgott, Thedde tyckte det var helt ok. Så jag antar att det
betyder godkänt. :)


Men nu funderar jag lite. Hur är det med linfrön. Det sägs ju att det är rent av farligt att överkonsumera. Jag googlade lite och det sägs att man får äta 1-2 msk per dag. Verkar oxå vara väldigt olika det där, en del skriver att det är bullshit det där med att man kan bli förgiftad. Det är ju 1/2 dl krossade linfrön i brödet så då kan man inte äta för mycket på en och samma dag antar jag? Eller är jag bara väldigt hypokondrisk nu? Jag tror inte ens att jag är på väg att äta upp allt bröd ens så jag undrar vad jag jiddrar om men blev nog lite nyfiken antar jag.

RECEPT:

RECEPT:

1 liten burk keso

3 ägg

1 dl fibrex

1/2 dl malda linfrön

1/2 dl solrosfrö

1 tsk bakpulver

1 msk fiberhusk
1/2 dl mandelmjöl (jag ska testa kokosmjöl)

Blanda torra ingredienser, häll sedan i det med ägg och keso. Blanda väl. Bred ut på en plåt med bakplåtspapper (jag kör på smord), salta, krydda som du vill. Jag ska nog krydda med rosmarin och oregano, gillar den combon.



Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback