Våran lilla sol



Lilla pyret. Han var så fin i håret igår så jag blev så glad när jag hittade
denna bild i min lur. Elliot hade knäppt på sin lillebror. Hihi....

Tänk vad tiden går fort när man har barn i familjen. SHIT POMMFRITT! Milo blev liksom 2,5 år för några dagar sen. Är inte det helt galet, jag var ju gravid nyss. Jag var ju för fasen gravid nyss med både Thedde och Elliot. Var tar tiden vägen? Med den här farten är man panchis snart.

Kom på att det var väldigt längesen jag skrev om Milos utveckling! Nuförtiden så kan man inte skriva lika ofta eftersom den stora utvecklingen liksom redan skett. Det här med att börja gå och prata och sånt. Det är rätt kul med pratet nu känner jag. Det kommer såna haranger nu så man baxnar. Hör han att vi svär så säger han garanterat efter.

"Fy faaaan" säger han mumlandes för sig själv.
"Vittu" är ett annat ord. En ful svordom på finska dessutom. HUA.

Så nu är vi försiktiga med svordomarna. Han är så jäkla rolig när han snackar om sitt oxå. Han har börjat lägga till "eller" efter vissa meningar?

"Åka vagnen..... ELLE?"
säger han och lägger huvudet på sne.
"Leka bilen.... ELLE?"
"Åka fammo faffa... ELLE?"


Han är en jäkel på att sjunga oxå. Tony har vart duktig och fått med en hel del på video och jag ska komma ihåg att lägga upp dom här så ni får se och höra. :)

Sen letar vi dagligen efter Blixten Mcqueen. Eller "Blixten queen" som Milo säger. Nu är det ju skönt med att han faktiskt pratar ordentligt och kan förklara allt han vill. Men det har oxå blivit lite körigare att vara förälder till honom. Han kör nämligen med oss i hela familjen och när han är minstingen så blir han nog lite bortklemad. Alla letar efter både Blixten och tutten.

Just ja, en sak till. Han säger BJOCCOLI om cashewnötter. Jag hajjar inte var det kommer ifrån men han tror dom heter broccoli. Gissa om vi klura första gången han tjatade om att han ville ha BJOCCOLI. Det är ju så charmigt med att han inte säger R än. Allt blir J istället.

KJAAMA
JUSSIN
MÖJGÅS
DJICKA
JOJJI (Rorri racerbil)

Vår lilla solstråle! Hihi... snart är han en fjunig tonåring med moppemusche i målbrottet som tycker mamma är en pain in the ass som dom andra 2. Det gäller att ta tillvara tiden... varje dag, varje timme, varje sekund man får. Hux flux sitter jag och husbandet där och tittar på varann och undrar vafan som hände?!





Kommentarer
Postat av: Madde K

Visst går det fort och vad fin han blev i håret. Har lite ångest här idag då tjejernas kusin fyller 5 år..vilket menas med att min stora tjej är 5 ½ nästa månad..herregud var tar tiden vägen???

Kram

2011-06-16 @ 11:10:51
URL: http://4aifamiljen.blogspot.com/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback