Allsång allsång allsååååång


En stampande häst i hagen. "Han fick ett bromsbett" sa Elliot som är
haj på det här med hästar.


Min hästpojke som just nu går en intensivkurs i stallet. 8 på morgonen
till 15.30 på eftermiddagen, varje dag. Jag känner väl att vad mer kan
han lära sig som är så duktig!? Det gör man väl och om inte annat har
dom väl grymt kul kan jag tro....



Milobebis kollade in brorsan när han skulle ta bild, sen var det hans
tur så då gjorde han likadant såklart! :)


Bilder från igår när jag var och hämta Elliot uppe i stallet. Tänk vad härligt dom har det. Rantar runt i skitiga ridkläder, rider, äter gott, rider lite igen, dricker saft och rider lite till. Att inte jag var hästtjej när jag var liten?! Jag hade massa kompisar som var det men jag var aldrig det. Kan ju bero på att jag alltid varit så rädd för hästar. Minns en gång då jag följde med en kompis ut med hennes häst. Hon tvinga upp mig på hästryggen och så satte hon den i galopp. Ämen.... ok, jag höll i mig för glatta livet och var gråtfärdig när jag äntligen fick stopp på den. Det var då det var färdigridet kan man säga. Nu när jag är uppe i stallet så försöker jag mig på att klappa dom och vara nära men jag är på helspänn hela tiden. Huuuu, stora djur det där.

Kollade ni på Allsång på Skansen igår? Hahahaha.... ämen vad har detta blivit för blogg? Allsångerna löser av varann. Är jag tant nu eller? 2 dagar i rad ba: "Kollade ni på allsången igår?" Hahaha. Jaja, i alla fall så tyckte jag att Måns var jätteduktig! Kändes som lite nytt kött i produktionen. Det blev ett litet lyft kan man säga. Läser man aftonbladet så kan man se att de flesta  (70%) tyckte att han gjorde succé! Klart att han var nervös för tusan.... vad skulle man vara själv? Jag skulle ha kissat OCH bajsat på mig, åt det skulle jag börjat fultjurat och till slut blivit ledd av scenen. Skriverierna dagen efter skulle inte vara nådiga. Jag skulle få flytta från landet, bosätta mig i Kenyas djupaste regnskogar, bo i en hydda med trampat jordgolv och sitta och slå skallen mot hyddväggen och upprepat Allsång Allsång Allsång, upprepat det i ett mantra och till slut flippat ur fullständigt.

Tur man inte är programledare!?

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback