Mygg - snark - mormor!


Igår var vi till Kattilakoski. Det ligger typ 2 mil härifrån. Anledningen
till att vi var där var att Bea och Lasse, våra vänner, har drivit den
restaurangen under en hel sommar för 3 år sen. Här har vi precis
klivit ur bilen hela konkarongen.

Ok, här var det tänkt att det skulle vara en jävlans massa bilder på hela gårdagen. Men om det ska gå i den här takten det nu gjort så kommer jag ha lagt upp bilderna lagom till 12 slaget nyårsafton 2013.  SNAAAAAARK för den här uppkopplingen alltså..... så trist. Jag vill ju lägga in massor här ju. :( Hur klarar dom som bor här året runt av det här? Eller är man bara så trashad i den här IT världen att man vet att man på sekunden kan se uppdateringar på fejjan, att man kan blogga obehindrat på några minuter, att man kan kolla väder, nyheter, skvaller, TV program, bloggar och tammefan om kungen fjärtat opassande. Ja, förmodligen det sistnämnda. Vi är bortskämda och får det matat till oss med snabbare och snabbare uppkoppling. Snart behöver man väl bara tänka internet så är man uppkopplad. Sjukt egentligen, men jag säger som dom äldre brukar göra. "Det är bara att hänga med".

Jaha, annars så är allt kanon.

Lite snabbinfo:

* 27 myggbet tror jag att jag fått ihop
* Jag har solat idag och hörde att det regnade på er i Enköping (lite sådär glad att man fick lite lön för mödan genom att ha åkt tjuförtti mil!
* Besökt Matarengi marknad idag. Mycket större än vi trodde.
* Milo har 38 myggbett trots kläder och myggskydd.... typ.
* HATAR HATAR HATAR mygg!
* ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR lugnet!
* Har tränat 2 dagar i rad. Jag och husbandet har t.o.m kört löpningsintervaller upp för en lång jäkla backe.
* Spotify funkar sådär, lyssnar på samma samma låt hela promenaden igenom. Tur det är en fantastisk låt. Vill ni oxå lyssna på den så hittar ni den här:



Imorgon åker vi till mormor och hälsar på. Min mormor Siri! Fint namn... och faktiskt ett namn jag planerade för Milobebis om han varit en tjej. Siri eller Selma skulle han blivit. Min mormor Siri är 83 år. En jättepigg dam som jag äntligen ska få se, det är evigheter sen. Så jag längtar lite till imorgon faktiskt.

Vet ni att det är helt ljust här hela nätterna igenom. Just nu ser det ut som om klockan skulle kunna vara halv 9 hemma i byn, men den är verkligen 20 i elva. Vi som är lite ovana hänger över diverse attiraljer över fönstrena för att få lite mörker. Nähäpp, nu ska jag borsta nötterna och hoppa i säng med min Bingo bok, snart läst ut den. Hoppas att jag lyckas få in alla bilder imorn hörrni!


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback