Middag och LCHF



Killhäng i kök och vid datan...



Lite utav det som bjöds. Potatishalvor med en underbar bacon/ost röra.
Själv skippade jag potatisen men åt allt annat!





Gott och väldigt mysigt!



Lasse som läser godnatt sagan ikväll. HILMA som vanligt.



Fina tjejerna... och när kameran är med så brukar det liksom gå lite
överstyr. Så oxå denna kväll. Det börjar med ett såhär bra foto. Sen
går vi totalt lös med kameran...









Till slut kom lilla Tilla och visade oss hur ett foto skulle tas, PEACE!


Det blev middag trots allt. Milo var feberfri och var vi på hemmaplan så blev det hela självklart. Bea och Lasse kom över med middagen till oss, va? Vilket lyx! LAsse har arbetat som kock i många år och gör fortfarande så ni kan ju tänka er?! Det blev potatisbåtar (kallar jag dom) med bacon och ost täcke. Det blev långkok med gräddfil och nachochips. Det var god salami och goda ostar. Oliver och kex. Ljuvligt gott och helt ok för mig som äter LCHF. Inget fusk igår heller, det bevisar att man kan äta middagar men välja bort kolhydraterna och ändå äta gott!

Dock så bestämde jag mig för att inte väga mig nu under PMS:en. Jag blir besviken bara så nu kommer jag inte väga mig förrän mensen vart på besök. Shit, jag går upp ett par kilo (vätska) under varje lingonvecka så det gäller att inte tro att man rasar under den tiden.

Idag bjuder dagen på BOB åkning då Milobebis är frisk. Det blir lite mys med släktingar. Det ska bakas LCHF godis igen. BOUNTY ni vet. Snacka om att dom räddar mig nu när jag har PMS. Jag är sugen och kan då ta en sån och känner mig alldeles nöjd efteråt, skitgott till kaffe. Nu ska jag göra såna ostflarn oxå som jag kan låtsas ha som chips ikväll. KANON substitut ju!

Nä, till köket för godis och snacks bak!


Kommentarer
Postat av: Anna

Härliga bilder på brudarna :)

Ostflarn lät ju smarrigt så nu har jag googlat fram receptet :) Bra när du skriver massa goda nyttiga mattips!

Ha en bra lördag! kram Anna

2011-01-08 @ 12:47:04
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Frida-FantastiskaMamman

Ja varför går det alltid överstyr när vi tjejer sätter igång;)

Härligt att du kan äta det du tycker om, själv äter jag ALLT haha...

Kramar<3

2011-01-08 @ 18:08:24
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Paulina

Fina ni är tycker jag!!!! :D

2011-01-09 @ 09:54:24
URL: http://pompeey.blogg.se/
Postat av: Cissi

Trevligt med middag med vänner :)

2011-01-10 @ 10:28:00
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback