Busborgen










Vi var på BUSBORGEN i Västerås i Söndags. Vi träffade några vänner
där. Tänk vilket kanon tillhåll, Milo bara älskade det!! Såååå mycket!!
De stora killarna oxå faktiskt, Thedde var lite laidback. Kan vi vuxna
tycka att det är kul så kan 14 åringar! :)


In rumlade vi, en familj på 5 personer. Ovanligt lugnt på stället måste jag säga. Barnen flög åt höger och vänster och vi vuxna hakade fast oss i våra små. Dom måste föröljas på såna här ställen. Annars är risken väldigt stor att man faktiskt tappar bort dom. Dom kan ligga i bollhavet eller klättra upp i dessa gigantiska torn och små rör som fyller hela denna gigantiska lokal. Dom rören är INTE gjorda för oss vuxna, jag hamnade vid ett tillfälle i dessa rör. Hade dessutom ett par tajta jeans på mig. Tjock + tajta jeans + ett smalt rör = KLAUSTROFOBI med risk för att slå nåt barn. Jag tråcklade mig ut dock och var glad att jeansen inte sprack.

Jag hade med mig handspriten. Är det inte så att detta stället måste vara paradiset för alla jordens bakterier. Gnuggar dom inte händerna och hoppar från huvud till huvud så säg? Jag gnuggade in hela skaran med sprit efteråt och hoppas att vi klarat oss.

Trevligt ställe annars. Fikastund för oss vuxna vilket ju alltid är en mysfaktor. Fika för 4 personer då 1 ur sällskapet inte förmådde att lämna leklandet kostade 137 kr!!!! Jajamensan... här skinnar vi de vuxna medan ungarna leker upp sina 100 kr som det kostar per unge. Inget billigt alternativ till lek detta men fasen så kul dom hade grabbarna. Det är värt det, helt klart!

Kommentarer
Postat av: huset

Vill dit snart igen med pöjjksen !!

2011-01-05 @ 10:32:58
Postat av: Cissi

Det kostar att ligga på topp och ibland måste man få unna sig sånt skoj, inte bara barnen som uppskattar det ;)

2011-01-05 @ 12:25:01
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback