Svartrockaren



Plånbok från ekoprylar -------> du hittar den------> här!

Sådär ja, då har denna dag oxå snart gått. SÅ är det, dagarna rusar fram och snart är det vår. Vi MÅSTE tänka så. Själv får jag såna jäkla depressionsdippar med detta väder så jag håller på att gå åt. Men nånstans försöker jag tänka att det kommer att gå fort. Snart är det februari, det är en kort månad sen är det mars. Då börjar det likna nåt, lite blommor slår ut och det kan finnas några fina vårdagar. April är ju en månad som är lite upp och ner, ena dagen snöar det, andra dagen vill man gå ut i shorts. Maj är det vår. Ok, det låter jävligt bra när jag skriver det men sen vet jag att ikväll när jag ska ge mig ut igen så ruttnar jag lika fort och det känns som det är 3 år kvar till våren kommer.

Det var inte det jag skulle prata om. Jag skulle prata om nåt helt annat. Idag gick jag till dagis och hämtade Milo och sen gick vi hem. En promenad på en timme ungefär. WIEEEE! Härligt efteråt. Jag gick ner till affären för att köpa en liten present, mitt X, barnens pappa fyller 42 år idag så vi ska dit och fira honom ikväll. Där gick jag med vagnen fullproppad med grejer med Milo studsande i. Huxflux flög min plånbok ur utan att jag märkte det. Jag mötte en sån svartrockarkille med flickvän i samma veva. Sen hör man bakom mig:

"Hallåååå, ursäkta" med en jättespäd snäll röst.

Jag vänder mig om och då är det svartrockar killen som kommer småspringande med min plånbok.

"Du tappade den här"
säger han och överräcker den med ett jätteleende.

"Åh tack snälla snälla du" säger jag och ler tillbaka.

Jag önskar nästan att det hade varit en surtant som tappat plånkan som har fördomar för just den här typen av människa. Ja, så hon fick se att det är rara människor. Även om man har piercings i hela fejjan och svart hår. Det är såna tillfällen man önskar man hade 30 loppor i plånkan och kunde ge honom 10 av dom utan o blinka. Tror ni han skulle blivit glad och förvånad?!

Det finns folk man kan lita på fortfarande. Jag är en godtrogen människa (lite föööör godtrogen och jag har fått smaka på det många gånger) och blir så glad i hjärtat att det fortfarande går att lita på folk!


Kommentarer
Postat av: Elin

Härligt med ärliga människor hur de än må se ut!

Jag hade en jobbarkompis som sa att hon bara plockade upp liftare som såg så ut. Typ punkare, svartrockare, ja sånna som kanske inte vanliga Agda hade släppt in i sin bil. För hon sa att det var de trevligaste och snällaste ungdomarna man kunde hitta.

Underbar kvinna oxå förresten!

kram på dig!

2011-01-18 @ 20:25:01
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback