Sminktrender våren 2011




Ja, då var det snart dax för våren 2011. Med det kommer alla trender. I år är det dramatiska läppar och mycket färg som dominerar, sotade ögon är oxå en het trend! Kikade in på TV 4:s sida och hittade lite trender som de sett ut på catwalken. Har även tipsat om lite ögonskugga och läppstift som du kan handla för en bra peng på Beautyplanet!

Jag älskar ju det här med färg. Visst, jag kanske inte sminkar mig som en catwalkmodell som hon ovan, däremot gillar jag färg på just ögonskugga. Oftast får man en helt annan approach när man vågar ha lite färg. Jag har sminkat många som aldrig i hela sitt liv vågat använda färg, jag tycker inte att beiget och brunt är direkt någon färg,  och när jag sedan testat det så har dom blivit totalt sålda!! Därför tycker jag det är skitkul med just den här trenden, tänk så galet snygga folk kommer vara med sin solbränna och så en riktigt djup turkos skugga på det! WAAAOOOO!! Ok, inte alla... men dom som kan! :)

Dramatiska läppar är oxå så snyggt! Jag brukar ibland använda knallrött läppstift. Knepet är nog att ha ett bra läppstift som sitter, att inte ha nåt som smetar ut och när du sen efter nåt glas vin har läppstift i hela ansiktet så är det inte så snyggt längre. Ett knep är att börja med en djupröd läppenna över hela läpparna, sedan ha på läppstiftet, bita av på papper och sedan ha på lite till! Sen MÅSTE man hålla koll.... så en BLÖT kväll kanske man kör dramatiska ögon och lite läppglans istället för tvärtom! :)

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback