Nu kör vi LCHF



Godmorgon kära vänner! Då kör vi.... jag avslutade kvällen
med mjölkchoklad och chips och läsk igår. Så nu är jag redo
att ta mig an det nya året och dieten som ska göra mig smal
till sommaren!


Jaha, är ni med mig nudå? Kör vi nu? Jag är tokladdad och har precis tagit fram ingredienserna till min frukost. Idag blir det ostomelett med kaffe. Till middag blir det stekt falukorv (ja, vi äter falukorv fast det inte är sådär jättebra men det funkar det oxå) med blomkålsmos.

Recept:

Ingredienser:
Blomkål
Smör
Grädde
Salt
Peppar

Ev annan smaksättning, tex:
vitlök
oliver
paprika
chili
sambal oelek

Gör så här
Koka blomkålen tills bitarna är mjuka. Häll av vattnet. Lägg i en rejäl klick smör och mixa med stavmixer. Krydda efter smak och blanda i grädde till önskad konsistens.

______________________________________________________________________________________________

Jag fick en stavmixer av syster i julklapp så nu jävlar ska här mixas. Detta är UBERGOTT så testa för tusan gubbar!

Annars så bjuder dagen på BOB åkning med Milobebis och kanske nån av de stora killarna. Sedan får dagen utvisa vad som kommer att ske. Det är en kortvecka igen vilket känns underbart så vi får lite dagar tillsammans i början av detta år.





Kommentarer
Postat av: Cissi

Om 1 vecka kör jag också igång med nåt, vet inte vilken "kur" än bara ;)

Men vill fylla år och svulla tårta först så väntar tills på måndag ;P



Lycka till!

2011-01-03 @ 10:44:31
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja nu har det börjat!!! Nu kör vi så det ryker!!

Heja, heja!!

Kram

2011-01-03 @ 11:29:38
Postat av: Ewa Svensson

Tjena Niiinis!! Kul att du tittade in på min blogg :) Ja, den nya skivan med Jillan är bra men ganska många gamla låtar men vad gör det!! Jag kör nu strikt LCHF sen igår :) Har på 1½ månad gått upp 5 kg :( Slutade röka den 14/11-10 :) går superbra!! I slutet av nov var jag på tok party i dagarna 3 i stockholm vilket gav 2 kg +nu jul och nyår med mycket svulla :) Vi får peppa varandra....skickar recept på lchf godis senare från jobbet. ska GÅ dit nu /Ha det gott/KRam

2011-01-03 @ 12:40:27
URL: http://ewaslchf.blogg.se/
Postat av: ulrica

Japp, jag är med :). Nu kör vi så det ryker!

2011-01-03 @ 17:29:03
Postat av: husbandet

Nu kör vi frugan... :) . Har du satt nåt mål ?? Vikt ? Inom nån tid ?? Puss puss

2011-01-04 @ 01:21:44
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback