Middag ute



Inte dom bästa bilderna..... jäkla blixt! Men, igår överraskade husbandet
med lite mat ute. Vi hade barnvakt en dryg timma och passade på att
äta lite gott innan Solsidan började!


För min del blev det majskyckling med katarellsås och tomat/mozarella sallad. Salladen var fylld med god olivolja, flingsalt och färsk basilika. MUMMA, det måste jag bara göra i ordning nån dag. GOD DAMN så gott och passar otroligt bra till de flesta rätter!

Ikväll ska jag göra lite egen kyckling som jag först steker på, sen in i ugnen för att bli klar. Sedan gör jag en jättegod gourmetsås till den och serverar med blomkålsmos. JEFLA gott är det...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPPDATERAT:

Blomkålsmos

Blomkål
Smör
Grädde
Salt
Peppar

Gör såhär: Koka blomkålen tills bitarna är mjuka. Häll av vattnet. Lägg i en rejäl klick smör och mixa med stavmixer. Krydda efter smak och blanda i grädde till önskad konsistens.

Kommentarer
Postat av: Malin

Smarrigt värre :)

Kan inte du slänga ut receptet på blomkålsmoset igen? Måste bara prova det :) Letade i receptkategorin men hittade det inte... Kram!

2011-01-24 @ 15:17:41
URL: http://www.malvan12.blogspot.com
Postat av: Malin

Jaha, så enkelt var det :) Haha! Tack tack!

2011-01-24 @ 15:39:04
URL: http://www.malvan12.blogspot.com
Postat av: Husbandet

Fy faan va gott !!

2011-01-24 @ 16:41:42
Postat av: Johanna

Du har inspirerat mig :-D



Idag har jag kört igång med LCHF, det känns kanon!!! Nu hoppas jag på fina resultat och gärna en lite snabb början så jag blir galet taggad!!!



Kram kram

2011-01-24 @ 19:03:09
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

Min sambo var asskeptisk till det där men både han och jag jag tyckte moset var supergott! :) Kommer garanterat göras igen :) Tack för det!

2011-01-24 @ 19:17:30
URL: http://www.malvan12.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback