LCHF och mens



Ja jag är ju där nudå. Ni vet precis innan allting
sätter igång. Precis där är jag nu och har varit ett
tag!


Ja, så är det. Jag har ju bloggat om detta ett otal gånger men med tanke på att detta färgar min vardag ca 1 gång per månad så är det svårt att låta bli. Nu känner jag att denna gången känns lite extra svår då jag går på LCHF. Det är inte svårt att hålla sig till LCHF, däremot så har jag vägt mig några gånger fast jag inte skulle och vågen står och blänger med exakt samma siffror varje gång. Jag känner mig bulkig, vattenfylld och allmänt tung.

Det är nu man sätts på prövning utan dess like. Det är nu man MÅSTE fortsätta, det är nu man skiljer agnarna från vetet, vem är starkast? PMS helvetet eller jag? Jag har bestämt mig för att skita i att vågen står stilla, jag håller mig till min kost och skiter i att det står still. Sen kom jag ju på en sak i morse. Jag går ju ALLTID upp i vikt vid PMS, nu står det still. Det betyder väl nåt?

PMS för övrigt kan man skicka dit solen inte visar sig. Till skithålet! Fy fan hörrni! Ska det vara såhär? Ska det verkligen kännas så uppgivet en gång i månaden. Jag har bitit ihop min käft i flera dagar nu eftersom jag velat skälla, gapa, spotta, fräsa åt allt och alla. Husbandet sa så snällt häromkvällen "Gumman, du har inte alls varit så arg som du brukar, kan det vara LCHF som gör det?" undrade han. Det kändes som jag ville visa mina bitmärken i kinderna för honom, och jag berättade att nerverna är på helspänn och att jag känner mig ledsen och trött som jag brukar vid PMS. Då såg jag att han på riktigt tyckte synd om mig. "Fy fan vad jobbigt ni tjejer har det" suckade han och klappade mig på kinden.

Det är nämligen såhär hörrni vänner. LCHF kan göra det hela bättre, idag har jag läst massa info om detta på nätet och MÅNGA har blivit hjälpta med allt från humör till mindre värk och blödningar. Men den värken jag hade i morse var inte snällare, den var ondare och mensen har inte ens börjat än, QUE?? Men det kan oxå handla om en övergångsperiod innan kroppen hamnar i rätt läge tydligen. Man blir nämligen hormonell av LCHF eftersom vi blir matade med det viktiga fettet som vi kvinnor behöver för att kunna bringa liv.

SÅ vi kör på va? Ni som hänger på hänger inte heller läpp om vågen inte ler varje gång.... smal till sommaren var det. Och om det kan generera att jag får gladare PMS perioder så är ingen gladare än jag. Jag kommer givetvis att låta er veta hur det känns på vägen!

Kommentarer
Postat av: jama

Här har du ett till pms-monster. Mensen kom sent i söndagskväll o tiden innan har jag känt mig allt annat än stabil. Googlade tom PMS - symptomen stämmer rätt bra. Usch, jag har vart rätt instabil o på snudd till deprimerad ett längre tag..tycker detta har blivit värre, mensen o symptomen har förändrats senaste åren. Uscha, jävla elände vi ska stå ut med!!



Hoppas du mår bättre snabbt o känner att du är ditt vanliga jag igen.



Kram.

2011-01-12 @ 19:48:56
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: jama

Söndagskväll...menade måndagskväll. Eftersom den inte kommit på hela dan började jag nästan tro att jag va på tjocken, hahaha. Ömma bröst har jag haft senaste året innan mens, det har alltid vart ett gravsymptom innan, så jag vet ju inte om det är mens eller graviditet (och nä vi försöker inte få barn...inte än, kanske sen..)



(Svammel svammel)



Kram igen.

2011-01-12 @ 19:50:50
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Ja men ellerhur?! Har det inte blivit värre med åren, jag har oxå börjat få ont i brösten innan och känner mig som en urlakad sill! Känns som man ska börja tjura för att man inte hittar en strumpa som passar den andra! :/ Min mens känns alltid sen eller så är det PMS en som är utdragen, jag tror på det sistnämnda! :)



KRAM och svamla på, det e kul!

2011-01-13 @ 04:49:59
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Ja men ellerhur?! Har det inte blivit värre med åren, jag har oxå börjat få ont i brösten innan och känner mig som en urlakad sill! Känns som man ska börja tjura för att man inte hittar en strumpa som passar den andra! :/ Min mens känns alltid sen eller så är det PMS en som är utdragen, jag tror på det sistnämnda! :)



KRAM och svamla på, det e kul!

2011-01-13 @ 04:50:22
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback