LCHF - Minus 2 KG på 4 dagar



Ok, i morse vaknade jag upp till vägningsdag. Nu har jag kört
strikt LCHF i 4 hela dagar och förlorat 2 KG i vikt. Det är en fröjd
för ögat att se att vågen ler mot mig.


Jaha, första vägningen idag och jag blir väldigt glad och ännu mer motiverad. Vågen visar - 2 KG på 4 dagar. Jag har inte fuskat nånting alls utan kört helt strikt. Dock så har jag inte fått igång mina promenader då jag är lite förkyld och vill inte börja med att bli däckad i nån envis förkylning som förlänger det ytterligare.

Hur går det för er mina vänner??? Hur känner ni er?


Själv känner jag mig helt OK, jag mår faktiskt riktigt bra. Dock så får jag inte slarva med måltiderna. Igår gick det väldigt länge mellan frukost och lunch och blev en tidig middag istället. Då blir jag faktiskt lite vimmelkantig. Sen måste man komma ihåg att dricka vatten, jag dricker 2 liter per dag och märker en stor skillnad på hur jag mår bara på det!




Kommentarer
Postat av: Anna

Godmorgon, alltid kul och kika in hos dig för du gör tidiga inlägg, är själv morgonmäsnniska.

Jag har också varit duktig i fyra dagar, och de har inte varit några problem, klart chokladen svischar förbi framför ögonen ibland men man får blunda. Ska vänta med och göra Bounty ett tag, rädd att sötsuget kommer tillbaka.

Ha en bra dag! Kram Anna

2011-01-07 @ 07:02:50
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: huset

du har varit grymt duktig gumman. några veckor till så är du helt inne i det och kroppen har vant sig. puss

2011-01-07 @ 07:18:54
Postat av: ulrica

Det har gått bra hittills i veckan, men om en liten stund flyger jag över till Bergen och bor på hotell med Micke över helgen och myser med honom på kvällarna när han slutat jobba, på dagarna ska jag fota Norge-vyer :).



Risken är att jag inte klarar att stå emot allt gott vi kommer att äta där.. men jag ska försöka!!



KRAM

2011-01-07 @ 09:19:08
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Ulle: Åh vad mysigt det låter. Verkligen!!

Men ett litet tips som jag tänkt köra är att så gott det går äta av allt men verkligen försöka att inte ta potatisen till utan alltid försöka byta ut mot sallad. Vin skulle jag dricka istället för bärs och sen tänka jordgubbar grädde till efterrätt om det vankas sånt gott!



LYCKA TILL tjejen och krama gubben hårt nu när du kan! :)))

2011-01-07 @ 09:41:35
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Malin

Åhh vad duktig du är!! jag har också haft vägning idag och det stod -2,4 kg Så nu JÄ***R kör vi!!! Klapp på axeln på oss!! Kram

2011-01-07 @ 15:56:03
Postat av: A

Jag började ju den 4 januari och igår var det en vecka. Resultat -2,8 kg! Känner mig jätteglad, även om ingen minskning syns så känns den (om inte annat i huvudet).

Skriver dock inte så mycket om viktnedgång på min egen blogg. Har ju en tonårsdotter (som läser min blogg) och hemma försöker jag mer fokusera på hälsosnacket, att jag mår bra av att äta så här (vilket ju är sant) och inte så mycket om att jag vill gå ner i vikt. :) Fast hon vet ju så klart att jag vill gå ner lite, men du fattar hur jag menar. Det känns liksom onödigt att snacka "bantning" så hon hör det.

2011-01-12 @ 15:00:07
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback