Blöjbytes TIPS



Igår var jag och fyllde på förråden här hemma.
När jag väl fått in varorna innanför porten så var det
en del. Man borde ha 5 armar till!


Igår var jag och handlade lite. Oftast så tycker jag att allt tar slut samtidigt, blöjor, välling, basvaror, toapapper m.m. När jag väl kom till Willys igår så fick jag se att dom ju hade värsta bästa erbjudandet. Köp 3 blöjpaket betala för 2. Jag som småbarnsförälder älskar såna erbjudanden.

När jag väl stod där och finurlade så märkte jag att Milos storlek var slut. Vi kör med Libero by the way. Jag har gjort det till alla mina ungar. Aha tänkte jag. Undra om man ska testa Willys egna. Det var först och främst av bekvämlighets faktorer eftersom jag inte orka åka till nästa affär. Sen har Milo kissat igenom de senaste veckorna, faktiskt flera gånger i veckan, så jag tänkte om man kanske skulle testa en ny sort, nåt är ju galet när pinket bara kommer bredvid. Sedan frågade jag faktiskt en som jobbade där om hon hört nåt om blöjorna.

"Ja, dom fick bäst i test förra året i ICA kuriren" kvittrade bruttan i kassan.

Sen googlade jag lite och kom faktiskt in på testfaktas sida där utlåtandet lät:

"Mest prisvärd var en av testets billigaste byxblöja från Willys, som fick betyget 4,4. Willys blöja har tillsammans med Toujours (Lidl) bäst skydd mot läckage."

Jag köpte byxblöjan och Milo har sovit med den inatt. Inget läckage alls. Vet inte om det råkade vara en sån natt bara eller om blöjan faktiskt är bra. Nu köpte jag ju 3 paket så jag hoppas att dom är bra. Hittills tycker jag ju helt klart att dom verkar sköna för Milo, lagom tjock, lagom spänst runt magen, inte för breda och lätta att få på.



Går du som har blöjbarn i bytestankar så passa på nu! Vi ska faktiskt prova de vanliga blöjorna oxå och tänkte införskaffa 3 paket utav dom med.

Kommentarer
Postat av: Carin

Vi kör Willys egna o än så länge funkar dem. har nyss köpt ett paket byxblöjor, har haft snibbar tidigare, får se vilka vi diggar mest...



2011-01-19 @ 22:21:21
URL: http://kryddalivet.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback