Botox or not?



En liten lätt närbild sådär på mitt 38 åriga face. Känns
som att skavankerna börjar komma och att åldern mer
och mer faktiskt sätter sina spår!


Ja, jag vet inte jag. Men självklart så händer det saker med ett ansikte ju mer den åldras. Sen hänger ju själva åldrandet på levernet i övrigt! Har man solat som hon den där russintanten i "Den där Mary" får man kanske räkna med att se ut som ett russin vid 50 bast. Jag solade faktiskt rätt mycket under 90 talet, det ångrar jag nu.... för det har ju helt klart gjort att ansiktet fått sig en liten omgång. Fortsatt om levernet då? Har man rökt 4 paket John Silver utan filter dagligen i 40 år lär man kanske inte heller ha nån babystjärts fejja. Supit som en alkis kanske inte heller är en hit. Eller att ha stressat sig sönder och samman!

Jag har inte rökt så och heller inte supit... men jag har solat och jag har stressat... så det återstår att se om likheten med russinpatten växer med åren? :)




Hahahaha, oh my god. Nu längtar jag lite efter den
här filmen faktiskt, den är ju förjäkla rolig alltså!

Anyway, i dagens samhälle då detta med att "fixa sig" lite blivit än mer vanligt så är det ju inte för inte man funderar på sin egen framtid. Kommer man att lägga sig under kniven, eller kommer man att spruta nåt i ansiktet så småningom. Lägga mig under kniven har jag svårt att tro att jag vågar, jag är ju så jävla rädd för allting! En operation känns väldigt långt bort. Men det är klart, ett par nya tuttar skulle ju inte sitta fel. Nä, faktiskt inte. MEN som sagt, jag tror inte att jag vågar. Jag är för rädd! På TOK för rädd!

Botox, restylane och det då?! I var och varannat program får man följa kvinnor och män som sprutar detta i fejjan som om det vore en vitamininjektion. Här sitter man själv i sin soffa som en nucka och fattar ingenting. Dom har ju lunchdejter med sina botoxkliniker för jämnan medan en annan köper en liiiite dyrare kräm för att se om den hjälper lite?! Tänk så jäkla olika det är? Sen ska man komma ihåg att det är MYCKET MER VANLIGT än man tror, men jag tror kanske inte att alla pratar om det! Men även där märker man ju skillnad...

Men jag tänkte jag skulle säga vad JAG känner runt allt detta. Jag kan tycka att det är HEEELT OK och fixa smågrejer i ansiktet. Hon norska mörka Hollywood frugan som typ knarka botox såg ju ut som att hennes ansikte stod ut en halvmeter. Elefantsjukan liksom. Då är det inte längre fint och hela hennes karaktär ändras, inte klokt för helsicke! Sen hade hon pattarna uppe vid hakan dessutom, är det då man får säga att det blivit lite too mutch!

DOCK så kan jag tänka mig att jag längre fram kommer vilja kixa nåt. Ok, det beror lite på hur rädd jag är. Är jag rädd blire inget utan jag och hon pattrussinet här uppe får vandra hand i hand. Men om jag på något sätt förändras till att inte vara så rädd för allt så kommer jag nog fixa lite rynkor. Strejta ut lite så att man kanske känner sig lite fresch för sin unga man! ;) Glida in på kliniken på lunchen och fixa dona lite i fejset. Jo... o går det att fixa lite tuttar på annat sätt än att sövas och jävlas så skulle jag kanske våga hoppa på det oxå. Jajjemen, men som sagt var. Rädd eller inte rädd, det är frågan?!

Kollar jag genetiskt framåt i tiden så tittar jag på min fina mamma och tänker att jag kanske inte kommer behöva göra nåt. Min mamma ser pigg och fräsch ut fast hon snart är 60 år. Hennes blick är ung och sådär busig fortfarande och jag kan inte tycka att hon är rynkig. Ser jag ut som mamma när jag är 60 känner jag nog inte att jag har nåt behov. Sen är frågan hur man kommer påverkas av allt runtomkring till man blir i den åldern. Går hela familjen och alla man känner och fixar fejjan kanske man inte vill vara ett pattrussin alldeles själv! ;)

Hur känner ni kring detta? Är ni såna människor som säger att ni vill åldras med värdighet och inte ligga med rakt utstående pattar i graven, eller är ni såna som känner att ni kanske skulle kunna tänka er att fixa lite i framtiden?

Att bero på nåt helt annat. Nu är det kvällsmat hörrni, gjorde en kladdkaka a la LCHF style igår som jag tänkte bjuda receptet på imorn, kanske att jag får ta mig en bit ikväll nu när mensen är på ingång. Pore us women, vi har det inte så lätt vi inte!!

Puss på er ♥


Kommentarer
Postat av: Carin

ÅÅ gott med kladdkaka, men en liten undran hur räknar du kolisarna då? För jag antar att du har typ 85% choklad eller ngt? Berätta för en sugen tjej;)



Sen med tanke på lyft så givck jag faktiskt senast idag o tänkte på lyft, o då särskilt pattarna. Jag stod i morse o funderade på vilket adjektiv som beskriver dme bäst, ord som elefantöron dök upp, fast dem är inte så där torra o skrovliga som elefanten är. ;) Men dem är gigantiska o häääääääääänger, faan jag vill lägga mig under kniven NUU!! hahaha...

2011-02-07 @ 21:03:33
URL: http://kryddalivet.blogg.se/
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Kör alltid med 70 %ig choklad. Sen handlar det ju om att inte äta upp hela kakan! :)))



Hahaha, ja dessa jäklar pattar. Föd färdigt alla dina ungar innan du lägger dig under kniven. Om jag säger såhär, det blir inte direkt bättre! :) Puss på re!

2011-02-08 @ 09:42:59
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: towis

Intressant detta med skönhetsingrepp... Jag är helt säker på att jag om några år kommer fixa till både det ena och det andra och jag tror det kommer bli mer och mer vanligt. Botox vill jag testa så snart som möjligt och kommer nog fixa skavanker när man är klar med barnafödandet ;)

2011-02-09 @ 08:35:47
URL: http://towis.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback