Bronto Britta här!



Jag har en sån där dag idag, en sån där "Jag får fan inget
gjort" dag. Så här satt jag och gjorde en morgon/dag bild
på mig. Är det hon, det där trollet, på nedersta bilden min
man vaknar upp till varje dag? Stackars jäkla krake!!!

Ja, den jävla PMS:en har kommit och tagit mig. Känner det, känner det så tydligt idag. Det är när jag blir håglös, lite deppig, less på allt och så blir jag så otroligt oföretagsam. Jag, som oftast gör nåt hela tiden, har lite svårt att identifiera mig i det här. Jag ballar liksom ur totalt. Allt som stått på "TO DO" listan ligger fortfarande kvar på listan. Utan att vara förkryssade.

Jag vill soom vanligt sitta i kylskåpet och spruta mayonnäs direkt ur tuben rakt i munnen. Jag vill klunka coca cola så det rinner ner för min tröja och lämnar bruna fläckar som inte går bort. Jag vill slicka på smörkniven. Jag vill äta choklad så jag blir alldeles brun mellan tänderna. Jag vill stoppa ner huvudet i en skål med kanelbullar och bara tugga tugga!

Helvete alltså. Kroppen skriker hjälp mig, ge mig nåt, jag flippar ur! Och här får jag sitta och bara bita ihop. Jag får ta mig ett glas vatten och sen måste jag göra nåt annat så jag inte ger mig hän mina cravings. Jag har ju liksom en helt ledig dag idag som skulle bli så effektiv. Men så kom PMS häxan och påminde mig om att jag var en sötsugen bronto Britta. Brottar bronto Britta. Det är liksom på med sumobrottar trosan.

Well well.... Milo verkar inte vara på sitt bästa humör idag heller. Inget är roligt, och vi har typ prickat av allt på hans lista över roliga saker att göra, nu är det liksom slut på hans lista och humöret är still not strålande. Känner i ärlighetens namn att jag skulle behöva ladda mina mammabatterier lite. Bara gå utanför dörren, ensam.... och bara vandra, eller ta en kaffe, eller ett glas vin. Ja, så känner jag.

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback