SKIT så TRÖTT



Godmorgon eller vad man ska säga? Vaken sen klockan 02.45 är jag. Har legat i sängen och gått
igenom fejjan, bloggar och aftonbladet. Försökte somna om men det var lönlöst!
Med risk för att
dataskärmsjäveln skulle spricka av ett foto på mig så maskerar jag det hela med ett uttryck!

Jag med mina projekt! Snark kan jag tycka om det just nu! Jag har ju kört projekt "hålla sig vaken på kvällarna" denna veckan. Det har gått skitbra, jag har vart vaken till mellan 9-10 varje kväll. Inte missat roliga program och igår kväll hade vi lite planeringsmöte inför min pappas 60 årsfest som går av stapeln i Mars!

Men sen då? Hela grejen är ju att det är tänkt att jag ska sova lite längre på morgonen. Eeeh, har jag gjort det? Nope, det har varit värre än nånsin. I morse som sagt så vaknade jag kvart i tre när Milo skulle ha sin välling, sen gick det inte och somna om. Gick igenom dagens skörd i cybervärlden, låg skönt, la mig ännu skönare, tänkte på fina saker..... till slut började jag se ljusa grejer som flög i ögonen och då tänkte jag att jag kanske rent av började bli tokig så jag gav fan i allt och nu sitter jag här.

Jag är SJUKT trött eftersom jag sovit 5 timmar bara, dessutom har i stort sett hela veckan sett ut såhär. 5 timmar är alldeles för lite för mig, jag vill ha och behöver minst 7! Idag har jag dessutom två viktiga saker att beta av. Det första mötet är kl. 10.10. Det är på Theddes tandreglering, det ska gås igenom alla punkter inför tandställning. Det andra viktiga mötet är kl 14.00, det är på Elliots skola och dax för samtal nr 2. Kul dag och känna sig som en zombie på! Sen ska Milo hämtas från dagis och så ska man orka underhålla en 2 åring hela eftermiddagen!

När jag är såhär trött så blir jag lite rödblommig i ansiktet, som att det hettar. Jag känner mig sjuk, jag fryser, ögonen rinner och jag känner mig ledsen och irriterad. Huvudet känns fullproppat med segflytande marshmallows och jag orkar knappt tänka klart. Jag vill låtsas som att klockan är 7 på kvällen och att jag precis ska gå och sova.

SKIT oxå, så jävla trött nu.... ikväll skiter jag i hela den här hålla sig vaken grejen. Ikväll är det jag som tar mitt RELAX bad. Jag skiter i och plocka upp efter middagen, börnar rakt in i badrummet. Lägger mig och kopplar av, försvinner till det där sköna stället en stund. Tvättar av mig, skiter i o torka håret och lägger mig på soffan och somnar. Verkar ju som kroppen bestämt sig för att jag ska vakna mellan 3-5 varje morgon så vem fan orkar bry sig om o hålla sig vaken?!

Det får bli så att:

* husbandet har en trött gammal tant vid din sida på vinterhalvåret, hon vaknar till liv i april nångång.
* jag missar alla roliga program under den här kalla jävla vintern. Sparas dom på play till i sommar tro?
* alla viktiga saker får tas med mig från kl 03.00 på morgonen, efter 18.00 är jag inte längre kontaktbar eller ens förstående på vad som händer i min omvärld.
* jag startar min morgon från kl 03.00. Kanske starta ett frukosthak för tidningsutlämnare och byggjobbare som pendlar till stockholm.

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!


Nu hör jag att Milobebis vaknat. Han ropar "Mammmaaaaa, gomojjjjjjjjoooooooon". Är det nån som kan få mig lite gladare nu så är det hans söta nuna!

Jaja, Nina... TJEEEEMPAAAAAA!


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback