Melodifestival del 2



ANNIELA Tävlar med låten "Elektrisk"



LOREEN Tävlar med låten "My heart is refusing me"



ELISABETH ANDREASSEN Tävlar med låten "Vaken i en dröm"



SANNA NIELSEN Tävlar med låten "I'm in love"



THE MONIKER Tävlar med låten "Oh my god!"



BROLLE Tävlar med låten "7 days and 7 nights"



BABSAN
Tävlar med låten "Ge mig en spanjor"




CHRISTIAN WALTZ Tävlar med låten "Like suicide"

Ja, här har vi kvällens startfält. Ikväll känns det som
att allt vi har i artistsverige kommit med....

....
vi har klämkäck schlager, vi har tårdrypande ballader, lite rivigt, lite dragqueen, lite modernt och lite soulfunk. Typ så kanske man skulle kunna ta och sammanfatta det hela. Jag har, utan att ha lyssnat på bidragen, redan vad jag tror jag kan kalla favoriter. Jag gillar ju Christian Waltz som tusan... och så gillar jag Brolle.

The Moniker? Är det inte han som var med i IDOL för några år sen? Tycker att jag känner igen honom.

Annelia och Loreen tror jag aldrig att jag sett. Eller har man det? I alla fall så känns de som att de dom åstadkommit tidigare inte varit nåt bra eftersom jag inte lagt det på minnet.

Det här med att ha med lite dragqueens verkar vara nåt sverige lagt till med på sistone. Det är väl kul och så, eller är det de egentligen? Det hör väl kanske mer hemma på en vanlig showarena. Är det större underhållningsvärde i ett sånt nummer kanske så att det är bra för tittarsiffror att ha med? Visst, jag kan erkänna att är det nåt som dragqueens kan så är det schlager. Riktig fet gammal vanlig hederlig schlager. Babsan är ju för övrigt superhärlig kan jag tycka... lite sådär tantigt så tycker jag faktiskt det. Sen har ju jag träffat Babsan på riktigt! Wihoooooo.... cool jag är va?! :)

Elisabeth Andreassen är BOBBYSOCKS för mig. 1986 vann ju dom hela eurovisions skiten med sin "La de swinge". Jag FETDIGGADE verkligen den minns jag. O dom hade så coola kläder. Det var på den här TAKANO tiden, minns ni det? När alla skulle ha TAKANO brallor? Försökte googla fram ett par men det fanns inga moebloggar på den tiden, synd... hade velat visa er ett par riktigt schyssta brackor från min tid! :))) Det var i alla fall typ mysbyxor i t-shirt tyg. Ganska vida med resor i midjan och så knöt man dom längst ner. Sen stod det med värsta coola trycket TAKANO på benet. Fanns i alla bubbelgum färger man kunde önska sig!

Sanna Nielsen då. Förutom att hon är ihop med en kille jag känner litegrand och att vi ser henne här i vår byhåla lite då och då så brukar väl Sanna leverera jäkligt schyssta ballader. I år vet jag inte vad det är hon ska bidra med men hon kan ballad. Ja det kan hon.

Ska ni titta ikväll?

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback