God mat?





Minns ni kokospannkakorna jag gjorde?! Ok, kan
säga att det var KANONGODA. Mättande och helt
fantastiskt. Men kom ihåg, bara på helgerna. Nu
följer ju jag en veckomatsedel men klurar på att byta
ut söndagens frukost till detta. Får se.





Sen åt jag ju ugnsbakad lax igår. MUMMA säger jag
bara. Till det var det en tomat/mozarella sallad!
Har blivit nåt utav mina favvisar nu.


Även fast det känns lite konstigt att efter att ha haft en väldigt tung dag på bloggen igår, skrivit djupa texter och känt sig så lamslagen, skriva om helt egentligen oviktiga saker så skriver jag vidare. Vidare om mig, mitt liv och det som händer i det.

Lite bilder på lite av det jag ätit bjuder jag på. Kokospannkakorna var som sagt helt fantastiska tyckte jag, husbandet tyckte oxå att det var gott. När han tycker något är gott så är det ett väldigt bra betyg för mig, för att inte säga fantastiskt! Dessa ska vi äta på helgen, kanske byter ut min söndag i veckomatsedeln mot en sån pannkaka med lite hallon och grädde på. MUMS!

Igår åt jag chevrè/färskost lax med mozarella/tomatsallad. HOLYMOLY vad gott det var. Kan känna att jag äter väldigt gott, jag längtar till varje måltid i min veckomatsedel och har redan nu pejlat av vad det är jag ska äta idag.

Äter ni som håller på GOTT tycker ni?

Kommentarer
Postat av: A

Jag älskar maten vi äter! I början blev det kanske lite mer "vanlig mat minus kolhydraterna", men nu har jag börjat testa fler och fler nya recept. Det roliga är att det mesta går hem hos alla, även Sonen som är lite "picky" just nu med maten. :) Fast han får ju såklart "kolisar" till sin portion.



I förrgår åt vi en gudomlig laxrätt. Laxbitar med fikonmarmelad (osötad, naturligt söt), brieost och hackade valnötter på. Ugn 225 grader ca 15 min. Grymt gott!

Hittar mycket bra recept i boken jag skrev om, "LCHF på mitt sätt" av Ulrika Davidsson. (149 spänn på ICA Maxi eller AdLibris).

2011-02-03 @ 11:18:21
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback