Milo min Milo


Igår var vi ju ute på en liten promenad medan husbandet sov av sig feber och magsjuka. Såhär ser då vår lilla butik ut. Visst är det landet detta? Lite 70 tal sådär.


Bild tagen utifrån vårt hus. Milo är i full gång med sin lastbil som han äntligen får köra med utomhus!


Vår lilla uteplats på framsidan. Möblerna ska målas om, parasoll införskaffas men så länge duger detta.






Sen hände nåt väldigt kul. Jag och Milo tog en till liten promenad precis innan lunch. Så sa jag att jag ville ta bild på honom. Varje gång jag gjorde det så började han bete sig såhär! HAHAHAHAHA... jag garva så jag nästan kissade på mig där på gatan.


Sen fick han dagen till ära gå i vattenpölarna. Det är ju oftast sånt man säger "Nej, inte gå i vattenpölen, du blir blöt ju" om... typ varje gång man passerar en vattenpöl. Man ser hur det riktigt lyser i hans ögon, men morsan är så jävla tråkig och förbjudert varje gång. Igår fick han, han fick bli hur blöt han ville om sina Mcqinley sandaler. Han gick fram och tillbaka flera gånger och sa "FÖÖÖÖÖÖNT" vilket betyder skönt.


Vad intressant att höra om era handlingsvanor. Jag fick ju en riktig sån AHA upplevelse. Vafasen, det är ju på söndagar man ska storhandla. Och helghandla på torsdagar! Ni har helt rätt. Precis så ska jag oxå börja göra. Söndagar TRÅK-handlar man korv och fisk och på torsdagar FIN-handlar man kött och snask! Det är ju genialiskt, varför har jag hållt på och handla allt och ändå glömt hälften och fått åka igen. Det är ju TRÅK och FIN handla man ska göra. TACK för ett skitbra tips!!!

Annars då....  Ingen magsjuka än men lite tjall i magen bara. Jag går och väntar liksom... vicket jäkla pucko jag är alltså! SNARK! Idag har jag stora tvättardagen. Hade tänkt åka till gamla lyan och använda stora tvättstugan för att få bort allt. Ni vet madrasser, alla lakan och sånt. Men när vi väl landade i lyan så gick Milo bara runt och undrade vart allt tagit i vägen?

"Vart är soffan? Vart är sängen? Vart är bordet?"
undrade han.

Jag försökte förklara att vi ju flyttat till det där stället där han får springa ute med sin lastbil men han fattar nog inte riktigt. Sen fortsatte frågorna så då tyckte jag för synd om honom och åkte ut till mamma och pappa och tvättade istället. Det här stället känner han igen och alla grejer står kvar. :) Lite enklare att tvätta här oxå då man inte behöver springa upp o ner i nå trappor. Hade ju kunnat åka hem igen och tvättat hemma men det är ju ändå 1,9 mil hem. Well well....

Nä, nu kallar tvättstugan igen. Milo sover så det gäller att vara effektiv som självaste bllixten nu!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Haha vad lik han är dig där ;)

2011-08-10 @ 13:30:54
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Chanel

Åå va han e fin lilla milo. Det där är ren o pur glädje : )

2011-08-10 @ 23:47:11
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback