Morgonbestyr a la Niiinis


Så härligt på morgonpromenaden i morse. Solen
tittade fram mellan trätopparna och man känner
att SNART är våren här på riktigt!


Åh, älskar den här bilden. Så jäkla härligt! En ny dag
en ny fräsch härlig morgonsol och man känner sig
pigg....


Snart kommer även träden fyllas av blommor och
blad. Det är då jag känner att det är på riktigt!


I morse vaknade vi (som vanligt) av en vällingfrågande Milo. Jag frågar husbandet vad klockan är. Halv 7 säger han. SHIT, jag kliver upp med ett ryck och tänker att FAN vad sen promenaden blir nu. Tankar som: "Hinner vi med morgonbestyren om jag prioriterar en morgonpromenad nu!?" - "Vem väcker Elliot, han börjar ju tidigt idag?" - "Hinner jag duscha?" snurrar i mitt huvud. Ja, så är det att ha en stor familj. Det är mycket som ska klaffa på morgonen för att alla ska hinna till sitt.

"Morgonbestyr" = Ta fram frukost, koka kaffe, se till att alla 6 tandrader blir borstade, att alla har kläder på sig som inte ser ut som hej kom och hjälp mig rent färgmässigt, borsta och fixa hår. Även om jag har 2 pubbeungar så är jag ju självklart med och hjälper till. Få i alla frukost och att det helst ska gå någorlunda snabbt.
"Väcka Elliot" = Det får vara en egen punkt i vår familj. Det krävs nämligen ett ton med tålamod för att få upp den här killen alltså. Jag skulle kunna släppa en hiroshimabomb i hans säng och han skulle vända sig lite, grymta till och fortsätta slagga. Det slutar oftast med att jag måste lacka, det är så himla trist. Igår så bad jag verkligen honom om att vi skulle få en skön fredagsväckning. Han får inte bli sur och jag ska inte blir sur. För blir han sur av att jag väcker honom så slutar det oftast med att mitt finska tålamod tryter och så är det igång. Jag hatar och tjafsa på  morgonen, ingen ska behöva göra det. Alla ska åka till jobb och skola med en skön känsla i magen, inte tvärtom!
"Hinna duscha" = Ni som har småbarn vet ju att detta med att ta en dusch hur som helst är ren och ram LYX. Det är inte bara att stövla in med en nyfiken 2 åring utanför duschdörren. Då kan man komma ut till kaos så det där med att duscha när bara vi är hemma funkar inte. Så det måste jag hinna göra innan alla drar. Nu när Milo är febrig här hemma så gäller det att få den saken snabbt avklarad!

Det är bara det att när jag svettig står i hallen och fått på mig alla kläder, fått i lurarna i öronen, mössa vantar så kollar jag en snabbis på klockan så är den tio i sex. 05.50. What? Vart tog halv sju vägen? Vem flyttade klockan? Men så vet jag ju oxå att husbandet är lite vindögd på morgonen så han har kollat på klockan helt åt helvete. Men det var nästan bra, fick ju allting gjort mycket tidigare och en skön dusch utan att stressa halvt ihjäl mig! GÖTT!

FREDAG idag, med det kommer en härlig helg och som det ser ut fint väder. THANX alot, det vill vi se mer av. Hoppas på att Milo blir frisk snart. Det konstiga är att han är lite lite förkyld och lite lite hostig och så har han feber runt 38 grader. Inget mer. Vet inte vad detta nu är men ungen är precis som vanligt och leker och tjoar här hemma. Men feber dock.... så då är det ju inget dagis och inget superfladdrande. Jag ska under dagen tvätta lite, packa till Thedde som ska på innebandycup i Lindköping hela helgen. Sen städa lite och förhoppningsvis ta mig ut med Milo på en vagnpromenad.

Ha en härlig fredag allihop, hörs snart igen!

PS: Förresten, kollade tiden detta inlägg publiceras. 08:18.... vad annars :)


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback