Promenad = Musik


En nyvaken rödtott på morgonpromenad. Så jäkla
tungt i morse. Såååå tungt!


Kul att mitt internet inte funkade på luren när jag väl
kom ut. Ingen musik = jobbig promenad!


Jag går förbi min gamla skola varje morgon. Helt ärligt så får jag
faktiskt lite ångestkänslor av skolan. Just här, i gymnasiet, var jag så
sjukt skoltrött!


Godmorgon onsdag. Sitter vid frukostbordet och skriver till Dig. Har vart ute på promenad. UTAN musik! Med tanke på att det redan vaaaaar så jobbigt blev det ju inte direkt lättare utan musiken. Har ju träningsvärk från igår och känner mig lite trött efter en sen kväll pga av "speedad efter tränings". Men det är bara att gå upp, klä på sig kläderna och ge sig ut. Mitt internet låg nere och jag min idiot har inte ställt in att man kan lyssna på Spotify i offline läge. Tänk så världen blivit, man är verkligen beroende på riktigt av internet. Men det jag kan säga att promenera utan musik är som Dolly Parton utan sina bröst, Humle utan sin Dumle, Morotskaka utan guckan uppepå, Mark Levengood utan sin Jonas Gardell... ja ni hajjar. Det är lika med att nåt väldigt stort fattas!

Hmmm... detta med Milo börjar bli ett mysterium. Igår avbokade vi doktorn då han var feberfri hela dagen. Han hostar, thats it. Vi fick en tid mitt i sovluren på dagen och kom överens om att vi skulle ringa och kolla vad dom tyckte. Vi avbokade i alla fall. I morse vaknar vi och ungen har feber IGEN! Fattar ingenting.... Nu ringer vi doktorn i alla fall och kör en undersökning, det är lika bra. Detta verkar ju faktiskt lite märkligt eftersom febern kommer och går. Sen är ju Milobebis sån att han ju kan ha både öroninflammation och halsfluss utan att vi fattar det. Inatt har han gråtit lite oxå så det är bäst med en check.

Nu sitter han här bredvid mig och pladdrar.

"Kischeen buuuuschar" säger han.

"Ja, katten busar" säger jag.

"Milo ockthå buuuschaaaa" utbrister Milo.

Så nu måste jag lyfta ner honom så han får gå och busa. :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har hört flera barn som har sån där varanann dags feber... Märkligt. Hoppas att Milo piggar på sig.

2011-04-13 @ 09:20:16
Postat av: A

Note to Nina: Lägg genast favvo-playlisten så det blir tillgänglig i offline-läge! :D

Har räddat många av mina prommisar när det skitit sig med 3g-täckningen.

2011-04-13 @ 09:50:21
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Johanna: HAAAAR DET??? Vad skönt o höra, har INTE hört att det är nåt sånt som går... men skönt o höra var det. Man undrar ju när febern liksom går och går?!



A: YES.... HEEEELLLL YES. Ska inte hända igen att jag går på en prommis utan musik, det är ju sviiinjobbigt! Ska göra det NU!

2011-04-13 @ 10:01:12
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback