Vädret!













Ja, tittar man på bilderna här ovan så kan man inte fatta att sommaren
var nyss. Ok, det är rätt varmt i luften och så men det är ju inte
sommar. Minns tillbaka på en perfekt semester....


Tittar ut och ser en gassande sol. Vet att det ändå inte är speciellt varmt. I morse var jag ute och gick kvart över 5! Det var svinmörkt, jag var fasen rädd och gå. Fick nästan springa korta sträckor för att det var såååå mörkt. Hösten kommer alltid så fort. Jag har lärt mig att tycka om den ändå, ÄNTLIGEN! (Nåt bra med att bli äldre!)
Förr var jag ju grå i flera månader, men nu kan jag nästan tycka att det är lite mysigt. Tända ljus, murriga filtar, kylan i luften, regninga dagar att inte göra nånting på. Inga måsten på samma sätt. Annat är det på sommaren, ni vet den här pressen man har. Det ska grillas tammefan varje dag, och gud nåde om det är fint några dagar. Då måste man va UTE till varje pris. Det ska ätas ute på altaner och balkonger... o så sitter man där i solgasset och svettas röven av sig. Getingarna surrar in i käften på en och så blåser alla servetter åt helvete? Känner ni igen det? MEN ute ska man sitta till varje pris!
Det finns inte på hösten. Då kurar vi in oss och tänder ljus. Inga getingar, inga bortblåsta servetter. SKÖNT JU FÖR FASEN!

Men det är klart att jag tittar tillbaka på sommaren och minns hur skönt det var. Milo behövde inte ha några kläder, dagarna som kom och gick med fint väder. Grillkvällar med goda vänner. Det är fint det med.... MEN, jag gillar det som kommer nu. Jag ser fram emot julen som jag bara ÄLSKAR! Efter jul sen så känner jag att vintern kan dra. Det skulle kunna bli ordentligt vår i februari, så har man vinter i december och januari. Sen räcker det...

Vem vet, om några hundra år är det väl så? Då är alla knallbruna och påminner om den där söndersolbrända damen med hängpattar i "Den där Mary". Det är soligt tammefan always och frisk luft finns inte... så vi ska inte gnälla nu när det urrar till sig! :)

Nu lite plock, sen göra sig i ordning, besöka lekparken och fika med största sonen. Milobebis är äntligen mycket bättre och ska få vara ute idag. ÄNTLIGEN!!!

Ha en WONDERFUL fredag puppor! ♥ 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag älskar alla årstider! Alla har sin tjusning och karaktär.

2010-09-17 @ 12:28:18
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback