Jag har gjort ett nytt rum idag!



FÖRE
En blå härlig tapet som såg ut som skit. Men det heter väl blått är
flott? Eller....



EFTER
En vit tapet med lite grå/beiga detaljer och silver. Tänk vad mycket
en ny tapet kan göra. Känns som rummet är 3 ggr större, bara en
sådan sak!



FÖRE
En jättestor murstock mitt i Elliots rum. MEN, jag gillar den, den ger
lite karaktär.



EFTER
Murstocken gör sig mer med en ljus tapet bredvid. Den blev mycket
finate nu!



FÖRE



EFTER



Ja sådär ja... nu är det då äntligen klart i Elliots rum! Nu är det "bara"
Thedde och Milos kvar! SNARK!!! Känns som vi aldrig blir klara men
nu ska jag äntligen då greppa tag i det hela!

Det här med att göra färdigt hemma är inte riktigt vår starka sida. Vi är inte lagda åt det hållet varken jag eller husbandet. Det konstiga är.... är att jag så gärna vill ha fint hemma. Men sen är tiden det som är svårt att få till. Och är jag lite snäll mot mig själv så är det kanske inte konstigt att man inte hunnit. Jobba heltid båda två, 3 ungar med allt vad det innebär varav en bebis som aldrig sovit. SÅ jaa... kanske inte så svårt att fatta att saker i hemmet hamnar långt ner på PRIO listan.

MEN, kolla..... en dag hemma så har man åstadkommit ett helt nytt rum SAMTIDIGT som man varit hemma och skött om en sjuk bebis. Inte så illa pinkat. Men det ska nog kvinnor till sånt. Kan verkligen en man klara av att:

1) Stå och hänga en tapetvåd samtidigt som han sjunger imse vimse spindel, MED rörelser?
2) Limma våder samtidigt som man ritar en traktor, en bil och en helikopter?
3) Laga mat mellan hängningarna?
4) Natta bebis medan våderna suger lim?

NOPE, NO WAY JOSÈ! Det är KVINNOR KAN!! Så är det bara.... "Skakar huvudet likt en tupp och ÄR stolt som en tupp dessutom!!" Hallå... här är en som behöver bekräftelse på hur jäkla duktig hon varit idag! HAHAHA....

Jaja, nu ska jag äta köttfärsbiffar, vitlökssås och sallad. Tanken var att vi skulle till mamma och pappa pch fortsätta hjälpa med den förbannade datan som vägrar funka..... men Milobebis sover så det kanske får bli en annan dag.

Hörrni, IDOL ikväll! JIHAAAA!!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Duktiga du!! :)

2010-09-14 @ 19:17:06
Postat av: jama

Du ÄR duktig, jääääätteduktig.

Som vanligt känner jag igen mig nåt enormt. Vi vill oxå så himla mkt men gör så lite.....orken infinner sig inte riktigt. Oftast är det JAG som tar tag i det till slut, så får karln lov att va med o greja. Jag tapetserade Joels fondvägg för ett tag sen....gick...sådär kan jag väl erkänna. Tror det går att läsa om det i min blogg ;) Men äh, de sitter kvar på väggen iaf...nedtill får jag dölja med nåt bara...hahaha. (kapade lite galet)



Ser jättefint ut i hans rum btw. Du har ju så himla bra smak!



Kramen.

2010-09-14 @ 20:15:32
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Anonym

det där var skitsnyggt o så klart att kvinnor is da shit.. vi kan allt!!!! ;D

du verkar vara bra på att tapetsera ju.. det kan inte jag.. vågar inte ge mig in på det!!!

vill hemskt gärna testa men vill ju för f*n inte att det ska bli fel!!!! :/

men bra gjort iallafall!!! :)

2010-09-14 @ 22:17:18
Postat av: Elin

Vad duktig du är! Det är jättefint!

Kram

2010-09-15 @ 07:21:58
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/
Postat av: Nina

TACK ALLA! ♥ Ja, jag har vart ihop med en målare i några år så då lärde jag mig faktiskt lite.... :)

2010-09-15 @ 09:30:08
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: A

Duktigt - och jättefint!

Visst är det kul att måla och tapetsera. Det blir sån stor skillnad och man känner sig så j-la nöjd efteråt när man gjort något själv. :)

2010-09-15 @ 13:32:39
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Cissi

Snygg förändring, det är jobbigt när man håller på men kul när det är klart :D

2010-09-15 @ 15:07:19
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback