FISA = FULT?









Urgulliga bebis....

Hörrni, tänk hur vi människor formas i livet. Vi föds nakna..... ser ut som aliens. Vi kissar och bajsar rakt ut. Vi spyr ner våra mammor, pappor, bilar, kläder, vagnar osv. utan att be om ursäkt. Pruttar vi ljudligt så reagerar vi inte ens utan fortsätter som vanligt. Vi skäms inte för att visa oss nakna utan tycker att det är världens mest naturligaste sak.
När vi sedan växer och blir mer "förståndiga" så blir vi inpräntade att detta är nåt konstigt. Att man inte ska bajsa rakt ut, inte fisa ljudligt och absolut inte springa omkring nakna.

Ok, jag förstår det där med att bajsa rakt ut. Det kanske inte är det mest praktiska sättet att bajsa på. Hur skulle det då se ut på våra kommunala transportmedel, på stan, i affärer osv. Not so FRESH! :( Men det där med att springa naken är nåt dåligt..... eller fisa? Fiser man inte så får man ju faktiskt ont i magen. När man precis har träffat en kille vet ni ju hur det är med den biten. Fan man biter ihop så man slutligen svävar iväg av alldeles för mycket luft i magen. :)

Jag tycker inte att det skulle vara så "förbjudet" att fisa. Ok, sunt förnuft.... kanske inte vid middagsbordet och kanske inte på ett viktigt möte. Men annars? Ska det verkligen vara så fult?
Husbandet berättade om en föredetta kollega han hade när han jobbade på JC. Hon hjälpte en kund med jeans när hon skulle huka sig ner för att ta upp en annan storlek. Kunden stod precis bakom. Hon FES, högt och ljudligt. Hon rörde inte en min utan fortsatte med det hon höll på med. Hade jag vart kunden hade jag ju givetvis börjat ASFLABBA. Inte en chans att jag hade kunnat hålla mig!
Men när sånt händer så skulle det mer vara en kul grej. Förstår ni? Att båda garvade lite lätt och så var det bra med det. Skulle jag fisa för en kund så skulle jag troligen svimma. Det skulle vara fruktansvärt pinsamt. Det är synd det. Jag tror vi alla skulle må bättre i våra magar om det inte var så tabubelagt. Jag menar aboslut inte att jag tillhör skaran som tycker att det inte är pinsamt, näää... för jag är inpräntad med att det ÄR det. Jag har PÅ RIKTIGT.... väninnor som aldrig fisit inför sina män. Jag blir totalt faschinerad?! Antingen har man en mage som gud har tänkt till lite extra på....eller så är man raketsnabb på att ta sig in på toan! :D (Sen kan man köra LCHF oxå = NADA FISOS!!

Nyss stod Milobebis bredvid mig och bajsade i sin blöja. Han tog i för kung och fosterland och var alldeles knallröd i ansiktet. Han kämpade och stånkade. Ja, för han har ännu inte blivit inpräntad med att man inte gör så.... att man helst inte ska stå inför folk och TOKBRÅNKA i brallan liksom! Snart, om nåt år, så vet han att man inte gör så. Att det är nåt man ska göra i sin ensamhet och kanske inte så att någon hör.

Nakenheten då? Jag tror vi alla skulle ha en mycket sundare inställning till våra kroppar om det var mer naturligt att vara naken inför varandra. Rent praktiskt måste vi ju i skandinavien ha kläder på oss annars fryser vi.... Men kolla i urskogen i Afrika. Det enda som döljs är könsorganen. Kvinnornas bröst fladdrar fritt och det är inget sexuellt eller tabubelagt med ett par bröst.
Tror ni inte att vi skulle se på våra kroppar annorlundare om vi hade varit inpräntade med mer nakenhet från början. Att vi hade sett på våra kroppar med snällare ögon? Jag tror faktiskt det! Det kanske hade setts som något fantastiskt med ett par hängande bröst för att de hade livnärt ett gäng ungar? Det kanske hade vart coolt med en slapp mage för att man visste att där i hade bott ytterligare ett gäng ungar. Nu döljer vi allt sånt med kläder, BH:ar, hålla in trosor, gördlar, korsetter... ja you name it. Hade inte kläder funnits hade det väl bara varit normalt.

Ja, vilka tankegångar va? Som vanligt när man ligger hemma och inte gör någonting. Rastlösheten tar fram denna sida hos mig. Hoppas jag är frisk imorn så jag kan åka till jobbet så att galenskapet här på bloggen upphör! :)

Ha en fin dag och vara glada att ni kan åka till jobbet! ♥

Kommentarer
Postat av: Tessan

Håller med dig helt och hållet.

Visst att man inte ska fisa hur som helst eller var som helst, men herregud- luften måste ut ibland.

Och naken är väl jätteskönt att vara ibland?

Om det inte vore så kallt ;)

Kram från en som inte heller jobbat på hela veckan.

2010-09-02 @ 10:15:38
URL: http://tknutsson.blogspot.com
Postat av: Cian

Fast jag gillar dom här inläggen ju :)



Fisa bör man annars dör man..Fast som sagt..liiite diskret kan man väl vara...



Nakenfiseriet däremot...Vilding har alltid varit naturist men nu när han är sju..så får man absolut INTE vara naken..Damn han är pryd ungen..vart kommer det i från? Vi knatar ju gärna omkring i underkläder hemma liksom...



Pöss på dej söt och krya på dej

2010-09-02 @ 15:23:55
Postat av: Carin

Håller med, jag har tom köpt tbl på apoteket mot mina fisar..;) Måtte vara amningen säger jag hela tiden, eller kanske snittet när jag födde?

2010-09-02 @ 23:46:21
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback