Helg och tillverkning i bilder!



Hemma hos mamma och pappa, jag har aldrig bott här ute... ja alltså när jag bodde hemma eftersom jag hann att flytta hemifrån innan de flyttade ut hit. Dock så känns det ändå som att komma hem. Det är en idyll....



Höststäd med allt vad det innebär, kratta bland annat. Vilka roliga lekhögar man får ihop, så mysigt att se Milobebis springa i löven och bara älska det.





Snacka om jobb. Pappa sågade en massa virke till ved, jag bar och körde skottkärran. Träningsvärk i låren idag av allt upp och ner. Eftermiddagen tillbringades i garaget där jag tillverkade lite nytt till min kollektion. Husbandet fick givetvis hjälpa till! Gjorde nya stående golvljusstakar som blev så himla himla fina!



Lite tillverkningsbilder. Här tillverkas en växabräda, lite adventsstjärnor, och så skymtar man ljusstakarna i bakgrunden oxå! Fick ingen bild på dom när dom var klara tyvärr!



Här ser vi en växabräda under tillvekning och så ljusstakarna innan de fick sin text på sig. Finns i 3 olika storlekar.


Skapligt dålig uppdatering denna helgen, men om man säger såhär: JAG HAR HAFT RÖVEN FULL! Jepp, det har vart nåt hela helgen. Dessutom har jag mobilbloggat en massa men det har inte funkat alls :( Varför gör det inte det? Nån som vet?

Nå hur var helgen då?! Den har vart kanon på alla sätt och vis. Vi har haft helt underbart väder så lördag startades tidigt med en långpromenad hem till mamma och pappa. Det var höststäd ute hos mina päron. Det städades förråd för att ge plats åt utemöbler, det bars ved för att fylla på vinterförvaringen och så snickrade jag för glatta livet. Jag hade ett homeparty att förbereda mig inför. Dagen avslutades med en helt underbar middag och lite vin. Kinderna var knallröda av uteluften man insupit under hela långa dagen.

Igår tillbringades dagen i snickeriverkstan. Jag höll på med mitt hela långa dagen. Hade ett homeparty på eftermiddagen som jag behövde bli klar med grejer till. Blev ett väldigt trevligt party och det är här man får en liten boost på att många faktiskt tycker om mina grejer. Många som köpte sina julklappar. TACK Madde för att jag fick komma hem till dig!

Jaha, då jag fick en hel del beställningar är det bara till att sätta igång. Allt ska vara klart till på fredag. Veckan kommer gå i tillverkningens tecken och jag får vara glad om jag hinner med något annat. Ikväll ska jag dock åka till Uppsala och utbilda ett gäng tjejer i makeup, så något annat hinner jag med oxå! :)

Fullt upp! :) Men det är faktiskt bara härligt.... 

Husbandet ska kika på ett nytt boende idag, jag kan tyvärr inte eftersom jag ska åka till uppsala så husbandet får återigen vara den som tar ett avgörande beslut. Jag litar på honom dock, han har smak min man! :)

Ny vecka... nya utmaningar.... nu kör vi!! Grabbarna kommer idag så det blir till att fylla på kylen. ♥

 


Kommentarer
Postat av: ulrica

Jag vill se ljusstakarna i färdigt format, de såg mycket intressanta ut!! Sen undrar jag vad du tar för att skapa såna ord som du gjort på bilderna "HEMMA". Vad kostar ett sånt ord?



kram Ulrica

2010-10-18 @ 09:23:27
Postat av: Nina

Nej, såna ord gör inte jag. Dom är däremot köpta på Fröken Röd, jag köpte dom till mamma när hon fyllde år. Inte så dyra heller. Kolla där vettja!



Ljusstakarna kommer att visas i sin helhet här på bloggen så fort jag får en bild på dom! :)



KRAM

2010-10-18 @ 09:25:21
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Cissi

Fullt upp men det ser ut som ni har haft det bra också ;)



Hoppas du får en bra start på veckan!

2010-10-18 @ 10:30:45
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Cissi

Tack söta du :)

2010-10-18 @ 11:27:39
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback