Motivation till promenader....







Jag skulle behöva köpa mig reflexer. Ja, så att jag syns. Kom på att jag ju på morgonen
går i helt svarta kläder oftast. Syns man då? Svar = NEJ! Så på min önskelista står nu
lite reflexer. Det är KOLSVART ute på morgnarna och kolsvartare ska det bli....

Jag är inne i ett stim nu. Jag tar mig ut varje morgon nu på min promenad. Har pågått ett tag nu och det hela börjar kännas lättare och lättare. Ok, det är LIITE sjukt att gå upp kl 05, klä på sig och ge sig ut i kylan. Men...

* Jag är morgonpigg
* Jag älskar att ha det gjort innan alla andra vaknar.
* Att ha det gjort för hela dagen och kunna njuta av kvällen i lugn och ro.
* Det är tyst, lugnt och skönt.

Se där, 4 anlendningar, riktigt starka anledningar att göra det direkt på morgonen. När man sedan gjort det några gånger känns det lugnt. Det känns mer som en regel att ta den där promenaden än att inte göra det. Kan erkänna att första dagarna är jobbigast. Ja vad gäller allt. Att kliva upp. Att orka gå i minst 45 minuter. Att ORKA göra det i en jäkla fart. Att inte ta en genväg fast det brinner i benen och du är så hungrig och trött så du vill grina.

I morse svettades jag som en gris av tempot. Jag sprang en bit oxå. Fast om sanningen ska fram så berodde det på att jag var skiträdd. Jag gick bort mig lite och hamnade på en jätteläskig cykelväg. Fick kuta tills jag kom ut från den. Skitjobbigt, men tanken är att jag ska börja springa mer och mer. Så nu har jag börjat testa små korta sträckor och det går fan bra alltså. Sen går jag upp för en låååååååång backe och ner för en låååååång och brant backe. Bra för rumpa och lår. Det brinner i dom verkligen.

Sen hem. Sätta på kaffe, sätta äggen på kokning. Göra lite styrkeövningar. Hopp in i duschen och fixa frukost till alla. Jag är klar innan klockan är 7! ASSKÖNT!!!!

Hoppas jag motiverat någon att börja nu?! :)

Och för att motivera er lite extra kastar jag in en bild på en fin stjärt. SÅ... då har vi målet klart för oss oxå!



Hoooolabaloooooo what an ass!

Kommentarer
Postat av: Carin

Hejja dig, jag blev faan lite inspirerad men inte 05.15 men kanske senare...;)

2010-10-06 @ 22:48:46
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback