Godaste köttfärslimpan a la LCHF!



Idag har jag haft en bra dag i snickeriverksta´n, allt flöt på bra och imorgon förväntar jag mig att vara så gott som klar med alla beställningar. Piuh.... Nu drömmer jag om en EGEN snickerverkstad som jag kan knåpa i, men det lär man väl få fortsätta drömma om!

Hörrni, jag har en köttfärslimpa i ugnen. Den är så sjukt god och tycker att du ska prova nån dag om du gillar köttfärslimpa, men du som inte gillar det kan oxå prova för Du kommer lära dig då. Jag har läst receptet på Maggan Graafs blogg, men fixat och trixat lite med den så den blev lite egen.

RECEPT a la LCHF style:

800 gr köttfärs
2 ägg
2 vitlöksklyftor
1 stor lök
1 pkt bacon
100 gr fetaost
lite vatten
salt
peppar
oregano

SÅS:

1,5 dl vispgrädde
skyn från köttfärslimpan
2 dl cremefraiche
3 msk kalvfond
1 msk fransk senap

Blanda samman köttfärs, ägg, vitlök, lök, vatten och kryddor. Lägg ut "smeten" på gladpack. Stek bacon. Gröpa ur köttfärslimpan, lägg i stekta baconet och den smulade fetaosten. Rulla ihop den till en limpa med hjälp av gladpacken. Lägg på en smord plåt. In i ugnen på 225 grader i ca: 45 minuter.

Såsen är det bara att hälla i alla ingredienser i en stekpanna, koka upp så är det klart!

Busenkelt och en jättefavvo hos mina killar!

Nu ska vi äta kättfärslimpan, den är precis klar! BON APPETIT!!!



Kommentarer
Postat av: jama

Mmmm den lät jättegod. Lyckades jag tipsa om en maträtt kanske? Även om det inte var just denna. Himla lätt att göra ändå, och gott. Kommer bli mer köttfärslimpa framöver i det här hemmet, ska testa denna oxå!!

2010-10-20 @ 20:38:59
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Jennie

Här finns en massa gott och många bra tips. lchfrecept.com

2010-10-21 @ 13:03:56
Postat av: Malin

Låter gott. Ska man steka köttfärsen innan man lägger in den i ugnen? Det står i såsen att man ska blanda ner limpskyn i såsen.

2011-07-10 @ 12:56:30
URL: http://pompamalle.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback