Så mycket bättre



Min Kattis stod SÅKLART och fejjade i köket när vi kom.



Grabbarna hittade sin plats i det hela. Framför brasan med en bärs!



Milobebis var jättetrött, operation RUTIN har tagit musten ur vår son.



Härlig höstbukett.



Fina lampor ovanför matbordet.



Ljus i fönstret. Tänk så mycket levande ljus gör. Det blir en helt
annan mysfaktor på det hela.

Jaha, uppe med tuppen som vanligt. Vi var hos Kattis och Bejne igår, en lugn myslördag med god mat och trevligt sällskap. En lördag kan väl knappast bli bättre? Förr om åren så såg ju lördagarna lite annorlundare ut. Det var allt annat än lugnt om man säger så. Skulle man orka leva som man gjorde innan barn? Tror fasicken inte det. Jag som är helt sänkt efter en frostnatt skulle ju trilla av pinn. Jag kan inte ens fantisera om hur "flera dagar i rad" fest skulle arta sig för mig. Nu sist när vi festade till lite var jag fortfarande gråtfärdig på måndagen. Är det värt det då undrar man? Ja, ibland är det de. Man måste få festa till ibland om man fortfarande tycker att det är kul, men frågan är hur ofta man pallar det? Jag pallar det inte så ofta längre... nej, och jag tycker inte att det är värt det heller! En trevlig kväll med vänner och nåt glas vin till maten är så mycket trevligare, + att man orkar vakna och vara fräsch hela dagen efter. Sen är det kanske inte så skoj med en liten i familjen om man luktar gammal fyllekärring i käften och orkar knappt med litens tempo! Man har ett vidrigt samvete hela dagen och tänker ALDRIG MER! ;)))

Petter berättar om mötet med Jay-Z Foto: TV4


Men hörrni!!!! Hur bra är SÅ MYCKET BÄTTRE? Ja programmet alltså?! Vilken underhållning! Jag var gråtfärdig av Dilevas tolkning av Petters låt. Vilken man han är den där Dileva? Jag har nog alltid känt att han är en liten VIRRI VIRRI KOKOOO människa. Han är alternativ som min vän brukar säga. Men vilken skön snubbe alltså!! Han ba glider omkring i kaftan som om inget hade hänt. River av en tolkning på värsta hiphop låten som gör så jag vill springa och köpa låten på rot!! Slänger sig utför ett berg i en rödstickad mössa som är lika stor som en ICA kasse. Ämen, va? O så Berghagen som gör en refräng på en TUNG Petter låt så tårarna rinner för både mig och Petter. Lillebabs (som dom säger i reklamen) bara ÄLSKAR jag. Vilken människa? Hur gammal är hon? Fräsch.... Christer Sandelins tolkning var nog av den sämre sorten men skit i det! September rec av en discoversion så jag ville kasta mig upp på ett dansgolv och skaka rumpan i 180!

Det programmet ska ses varenda gång och skivan som ska släppas ska köpas direkt! WOW alltså!

Kommentarer
Postat av: jama

JAg tillhör skaran som inte sett det programmet, galet va???? HAr tänkt "kolla ikapp" mig på Play....när jag får tid över....



Ha en skön söndakväll!

2010-11-07 @ 16:49:15
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: jama

...och jag skulle ju skriva att Shit va fint de ser ut att ha det hemma!!! Me like!!

2010-11-07 @ 16:49:44
URL: http://jama.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback