Min ansiktsvård

Nu var det längesen jag snackade lite skönhet här på bloggen. Tänkte jag skulle berätta vad jag använder till mitt ansikte. Är jag duktig och sköter mig prickfritt så brukar min hud i ansiktet må ganska bra. Slarvar jag med sömn och nån tvätt så märks det direkt. Nu har jag en finne size en ENKRONA (känns det som) vid mungipan. Tvättade inte av mig sminket i Lördagskväll efter festen, jag orkade bara inte. Dessutom var förra veckan en mycket stressande vecka för min del. Men se då får jag sota direkt....



Som ni ser ovan så har vi först en exfoliator från CLARINS. Den är helt underbar. Den innehåller dessa berömda AHA syror som ger huden lyster och rengöring på djupet. Denna har jag på med en bomullspad över hela ansiktet och även på halsen. Låter den sitta i drygt en minut. Sedan tvättar jag den med Kanebo SENSAI:s cream soap. Helt underbar och man får upp ett ordentligt lödder så man känner sig ordentligt ren i ansiktet!



När jag sminkat mig så tvättar jag bort det med BIOCILS från BIOTHERM. En oljebaserad ögontvätt, tycker den är jättebra för alla slags mascaror. Nåt som är väldigt underskattat är denna tvättsvamp från SENSAI. Underbart ljuvlig. Den brukar jag dra rent med efter min tvätt ovan. Tror den kostar runt 150 kr.



Min stora favorit. Repairlift från CLINIQUE.
Den jag har är till för torr hud. Det finns ju
för 3 olika hudtyper. Den här går in i huden
jättebra samtidigt som den stramar upp.



Underlaget då när jag sminkar mig? Min stora favorit under underlagscremen är SMASHBOX photo finish. Täcker stora porer, fina linjer och ligger som en perfekt primer under makeupen. Jag har oxå Lisse Minute från CLARINS som oxå är väldigt bra. Dock så känns den mer "fet" och segare i konsistensen.
Världens bästa underlagscreme: CLINIQUE:s superbalanced. Då har jag provat många många på marknaden. DIOR är en annan favorit men kan tycka att jag får lite dålig hy av den ibland. Denna är dock helt perfekt, bra pris oxå. Runt 280 kr!

Det var lite av vad jag använder. Dessa produkter fungerar bra för mig då jag är en torris. Jag har sjukt torr hy och har problem med torra fläckar i ansiktet vintertid. Dock så kan jag vara jättefet i pannan och runt näsan så jag är en sån typisk skandinavisk blandhy. Jag exfolierar med scrub typ 1 gång i veckan. Oftare ska man inte scrubba då ansiktet är så känsligt. Ibland använder jag en fuktkräm dagtid då jag har en period med lite fetare hy, typ som vid mens och stress. Kan känna att CLINIQUE krämen blir för fet då.

Glömde visa er min ögonkräm. Jag har en brun från Estee Lauder som jag bara älskar. Jag tror att den innehåller typ nåt lugnande som motverkar påsar, det står inte på burken tyvärr. Det doftar nästan lite mintigt om den, eller aloe vera. Den är superlätt och känns som bomull man smeker på ögonen.

Förr, när jag inte visste så mycket om hudvård, så använde jag vanlig hudkräm även runt ögonen. Det resulterade alltid i svullna ögon på morgonen. Det beror på att vanlig kräm inte är gjord för den tunna huden kring ögonen, den täpper liksom till för mycket vilket gör att man svullnar. Så en ögonkräm är A och O! Inte minst för linjerna runt ögonen.

Sådär, lite tips ifall nu någon är på väg att skriva sig en önskelista till JULTOMTEN!


Kommentarer
Postat av: jama

Åh va kul med sminktips! SÅnt gillar man ju...men tyvärr så tycker jag det ofta är så dyrt så det blir inte så mkt inköp man skulle önska. Särskilt cremer osv..där har jag verkligen svårt att hitta nåt som passar mig till 100%. Jag har liknande hy som dig (kanske beror på att man har lite suomi i sig?haha) Nä, men jag får en hel del finnar fortfarande oxå. Just nu kör jag med en jätteskön ansiktscreme från Cliniqe, den går verkligen in bra i huden. Annars kör jag även Dr Hauschka, har även testat Dermalogica. Rengöring är skitsvårt att hitta, så Kanebos där som löddrar o gör att man känner sig ren det känns som nåt för mig. Men de är oxå rätt dyra vet jag....(fast hittar jag nåt skitbra är jag beredd att lägga lite mer på det).



Gällande svullna ögon kan du ju kika hos mig, haha. Har problem med en vagel....Ser inte klokt ut!



Kram



2010-11-16 @ 18:09:40
URL: http://jama.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback