När en karl blir sjuk....



Glömde ju.... ja egentligen har inte bilden något med det jag ska ta
upp att göra, men han är med på bilden. Ja han jag ska prata om
alltså!

Jag glömde ju att vi i familjen nu efterlyser sympatier. Sympatier utan dess like.... Karln i huset är sjuk!!! Slå på gongongen, dra på katastrof larmet, badda panna i 150, spring med Ipren, och glöm bara inte det viktigaste: TYCK SYND OM! Det tror jag att vi som kvinnor kommer väldigt långt på, att vi tycker synd om. Jag tror att 75% av sjukdom blir bättre bara vi pratar med en mjuk (nästintill som vi pratar med bebisar) röst, klappar lite på honom och sen ska vi nog upprepande säga:

"Nej, inte behöver du göra det där, du är ju sjuk!"
glöm för allt i världen inte bebis rösten.

Titta gärna på honom med lite snett huvud och le lite. Då känner han sig speciell, och som att du är hans lilla mamma som tar hand om honom nu när han är sjuk.

Jag tror att detta sättet är det bästa för att få detta att gå över snabbast möjligt. Daltar vi inte så blir processen väldigt utdragen och man kämpar mot ett berg som skulle få Mount Everest att rodna i jämförelse! Kvinnor, ge bara efter... dalta för allt vad ni är värda så är processen kort. Sen ska vi inte glömma när det blir PAYBACK time! När det är dax för oss att insjukna... då drar vi på femmans växel och plattan i mattan vad gäller PAYBACK.

Men jäklar... jag kom på en sak! Jag har PMS en gång i månaden. Det kanske får räcka så.... nej, nu ska jag dalta lite. Har inte tid att blogga då ifall min äkta hälft vill ha något. :))))

Krya på dig husbandet! Bli frisk SNART! Jag daltar...

Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmamman

Haha, ja du har väl sett det amerikanska klippet på youtube om "Man cold" - sjukt kul och igenkännande :-) Ha en fin fredag!



Kram!

2010-11-19 @ 12:32:10
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Madde K

Ja, herregud. Kan inte förstå hur det kan vara så synd om dem när de är sjuka. Sist sket jag i att maken var sjuk, han fick ta barnen iaf. Jag skulle på tjejmiddag och det kan man ju inte missa ;)



Trevlig Helg!



Kram kram M

2010-11-19 @ 13:21:27
Postat av: Cissi

Ja stackarn, det är verkligen synd om karlarna när dom blir sjuka ;) Pust!

2010-11-19 @ 13:23:24
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Madde

Ja när de är sjuka är de inte så katiga:)

2010-11-19 @ 14:37:10
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja, det är verkligen synd om dem när de får en riktig förkylning. Fast jag har en karl som tar rätt så bra hand om mig oxå när jag är riktigt sjuk. Fast å andra sidan är hans förkylningsdagar mångdubbelt fler än mina riktigt sjuka dagar... Senaste tiden har jag inte orkat dalta pga sömnbrist osv och jag har märkt att förkylningarna håller i sig längre och längre. Ska nog göra som du säger och dalta gärnet istället.

Kram på er och krya på dig Tony!

2010-11-19 @ 14:41:31
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/
Postat av: Conradstella

I want to say - thank you for this!

2011-01-05 @ 16:57:40
URL: http://conradstella.blogetty.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback