Morgonstund.....






Ytterligare en beställning klar! Denna gången var önskemålet en låt
som faktiskt jag oxå storgillar. "Hon gör mig galen" med Ulf Lundell.

Vad tyst det är här hemma. Alla sover och jag har min egentid som jag värdesätter högt såhär på morgonen. Det är nu jag hinner blogga ifred, det är nu jag plockar-fixar-o donar, det är nu jag hinner med lite jobb. Jag förbereder frukost, jag tänder upp ljusen lite överallt och sen njuter jag. Det är den här stunden på dagen som jag är som piggast och får mest uträttat.

När är eran tid?

Jag älskar morgnar, har alltid gjort. Redan sen jag var liten tydligen. Jag vaknade alltid först och fixade och donade redan då. Mamma hittade mig en gång på köksbordet med hennes cigarettfimp i mungipan bläddrandes skvallerblaska. Då var jag 3 år!!! :) Hon hade fått sig ett gott skratt då. När sen Thedde föddes visade det sig att han var precis som jag varit. Han vaknade 03, gick upp och kunde äta ett helt glasspaket till frukost utan vår vetskap! Jag kunde oxå leta efter osten som bara försvann, den kunde man sedan hitta under soffan halvt uppäten. En hel ost liksom?!?! :) Jag minns att Magnus matlådor oxå var uppätna några morgnar. Men han hade sin mysstund just på morgonen, och jag vet precis hur han känner.
Just i detta nu är han tonåring och tröttast i stan, han sover lääänge nu jämfört med då. Men han blir nog som jag sen igen när han blir vuxen tror jag. En morgonkuckelurare!!

Snart ska jag köra min ljusrajd, förbereda frukost och väcka min familj till en ny dag. En torsdag med bara en dag kvar till helg. En fin dag hoppas jag ♥

Kommentarer
Postat av: ulrica

Jag är morgonuggla precis som du! Jag älskar tidiga morgnar, att få pyssla lite, tända ljus eller bara sätta mig i soffan och trula :)

2010-11-18 @ 08:03:08
URL: http://www.fotografulrica.se/blog
Postat av: Cissi

Vad skönt att få lite "egen tid" på morgonen, själv är jag trött som få och går inte upp när jag ska och det oftast blir en ganska stressig morgon ;)

På vardagarna uppskattar jag tiden mest efter middagen, alla mätt och glada och kan leka och mysa innan nattning och sen lite "egen tid" med gubben innan jag somnar gott ;)

Helgerna älskar jag hela dagarna, bara få vara med dom jag älskar mest och oftast inga måsten, det är liver!



Ha en super mysig torsdag!

Kram

2010-11-18 @ 09:06:30
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad skönt att få lite "egen tid" på morgonen, själv är jag trött som få och går inte upp när jag ska och det oftast blir en ganska stressig morgon ;)

På vardagarna uppskattar jag tiden mest efter middagen, alla mätt och glada och kan leka och mysa innan nattning och sen lite "egen tid" med gubben innan jag somnar gott ;)

Helgerna älskar jag hela dagarna, bara få vara med dom jag älskar mest och oftast inga måsten, det är liver!



Ha en super mysig torsdag!

Kram

2010-11-18 @ 09:06:31
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Nina

Ulrica: Det var längesen jag fick sätta mig i soffan en morgon, längtar dit ....men visst är det trevligt med morgnar! :) KRAM



Cissi: Ja, efter middagen är väl den stunden som oxå kan bli mysig. Dock så ska mina stora barn på både det ena och det andra så den tiden blir sällan mysig i hemmets vrå... annars skulle jag nog gilla dom oxå!

Detsamma till dig!

KRAM

2010-11-18 @ 09:23:51
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback