Diskbråck och kaos



Så himla fint, vit amaryllis är nästan oxå ett måste i
våra vintervita hem. En vit kruka och lite grönt så
har man en väldans fin uppsättning! Lite fint i ett
annars "tråkiga besked" inlägg!


Ja, jag börjar med nåt så fint som en amaryllis och fortsätter med BLÄ BLÄ BLÄ BLÄ BLÄ BLÄ BLÄ BLÄ!!!!

Jo, ni förstår att så känns det just nu! Husbandet fick sin "dom" idag och det visade sig sig vara akut diskbråck. När han ringde mig med gråten i halsen från jobbet vid klockan halv 10 i morse förstod jag att nu måste vi fasicken göra nånting. Jag körde honom till grannen, ja vi bor granne med en kiropraktor som ska vara väldigt bra. En trappa ner bara. In där och han fick tid bara nån timme efteråt. Han kan inte gå ordentligt, inte sitta ordentligt och när han ligger så kan han knappt vända sig. Det ÄÄÄR synd om honom på riktigt nu.

Kiropraktorn visade sig bli riktigt jäkla förbannand på läkaren som husbandet var hos igår. "Vad är det för en jävla idiot???" undrade han svärande?! "Detta är det mest solklara fall jag sett på diskbråck! Såg inte han det igår då vet inte jag vad han är för läkare! Byt direkt!!!" nästan skrek han. Han ska nu skriva ett brev som husbandet ska ta med till sin läkare. Han yrkar på 6 veckors sjukskrivning, inga lyft, inga böjningar, ingen belastning what so ever. Absolut inget stående eller sittande långa stunder. Så, det betyder inget jobb för hans del. Det känns lite som att nån skämtar med oss nu! Som att det liksom börjar bli rågat....det där berömda måttet?

Ska inte typ himlen ramla ner på oss snart oxå?

Eller nån sno vår bil?

Eller att man blir rånad på gatan?

Man börjar ju fasicken undra?! Ok, jag har sagt att man alltid ska tänka postivit... jag GÖR det. Men just i detta nu orkar jag inte. Ja, vi har varandra och vi är friska och vi har mat på bordet men ibland lessnar man. TOTALT!! VAFASEN..... räcker det inte lite nu? Blev nästan full i skratt idag när dagis hade skrivit en liten sån "Detta pågår just nu" lapp. Det är nämligen så att för dagis börjar det oxp bli måttet rågat. En är gravid och mår piss, en har ramlat och brutit armen, några är magsjuka och jada jada. Så på listan stod det:

HÖSTBLÅSOR
MAGSJUKAN
BRUTNA ARMAR
GRAVIDITET
SNÖKAOS

Haha, lite kul att alla behåller humorn när allt liksom är lite åt helskotta. En av dagisfröknarna tyckte faktiskt oxå att det liksom räckte för vår del just nu även om dom har det som dom har det. TACK för omtanken säger jag.

Nu måste jag vara en god fru, bära ett rätt stort lass själv eftersom han inte klarar så mycket just nu. Jag ber till högre makter att han snart får bli bra. Det är inte kul för nån detta. KRYA på sig husbandet. Vi klarar det här tillsammans. Det är väl så man säger? Om nån fixar ett fett spa till mig efter att detta är över så skulle jag bli väldigt glad och tacksam!

Nu ska jag laga mat, och skulle behöva plocka, skulle behöva slutaföra några jobb till men jag är helt slut. Jag vill gå och lägga mig under täcket men.... KOM IGEN, KÖR BA!!

Tack för att ni finns alla, och tack för kommentarer, jag blir så glad för var och ett!!! ♥

Kommentarer
Postat av: jama

Äh men fy fan. Jag förstår din frustration. Bläääk, va allt bara blir värre ibland!! Och trist med puckad läkare, varför finns sådana? Då har de liksom valt fel yrke tycker jag. Hoppas Husbandet kryar på lilla ryggen snabbare än väntat. Kan inte va nån höjdare alls det där.



Styrkekram!

2010-11-30 @ 20:39:41
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Johanna Viksell

Näe stackars Tony!!! Hoppas att han blir bättre snart, inge kul alls att ha så ont :( Skickar en cyberkram till dig så att du kanske orkar liite mer ;) men är man finne så orkar man allt...Sisu!!

2010-11-30 @ 21:00:28
URL: http://fruviksell.blogg.se/
Postat av: Åsa

Åååå hjärtat ni har det jobbigt nu...

Tänker på er!

Krama om gubben från oss.

Kom ut till oss nån kväll så vi får ta hand om er.



Stor kram!

2010-11-30 @ 21:08:21
Postat av: Satu

usch usch stackars er:( o nu jag läser detta så vet jag ju att du trilla dit i magsjukan.. Å du som skrev att ni är friska... Ringde dig o jag tror/hoppas att de va Milo plutten som svara (annars blir jag rejält orolig...;=) ) Hoppas verkligen att Tedde o framför allt Tony klarar sig. KRAMAR i massor <3

2010-12-02 @ 14:55:45
Postat av: Diskbråck

hoppas det löste sig med diskbråcket

2011-02-27 @ 18:35:02
URL: http://sjukdomarna.se/sjukdom/diskbrack/
Postat av: Innas

Hej!



Mitt namn är Innas Forsal och jag läser sista året vid naturvetenskapligalinjen vid Bladins Gymnasium. Jag kommer detta år skriva ett projekt om diskbråck och undrar ifall jag kan intervjua er.

Om du är intresserad kan du kontakta mig via e-mail:

[email protected]

2011-09-27 @ 11:31:28
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback