Dag 3 - Mina föräldrar






Idag blev jag alldeles varm i hjärtat när jag såg att dag 3 handlade
om att skriva om sina föräldrar. Mamma och pappa. Mina stora före-
bilder i livet. ÄLSKAR ER VÄLDIGT MYCKET! ♥♥♥

Mamma och pappa ja. De 2 personer i livet som betyder otroligt mycket för en. De 2 personer som alltid funnits vid ens sida. De 2 persooner som gjort mig till den jag är idag. Mamma och pappa ♥. Jag hyser stor respekt för mina föräldrar.

Mamma och pappa är från Finland ursprungligen. Den här sverige storyn började efter att pappa avslutat lumpen i Finland (det är ingen walk in the park det, lumpen...huuu) och fått jobb i skogen i sverige. Mamma och pappa som ganska nyligen träffats skildes åt, men bara geografiskt. Pappa sa att han skulle komma och hämta mamma när hon avslutat skolan i Finland. Jag har fått läsa några utav de kärleksbrev som skrevs när de var åtskiljda, åh herregud... jag grät. Så vackert och så kärleksfullt. Dom längtade så fruktansvärt efter varandra. Till slut slutade mammas skola och hon åkte till sverige som 17 åring. Är inte det helt galet? Inte ett ord svenska kunde dom heller. Första stoppet var Rättvik där mamma städade på hotell. Pappa fortsatte arbeta i skogen. Sedan hade ju mammas bror tidigare flyttat till Enköping. Pappa fick ett bättre jobb i Enköping och mamma fick jobb som sömmerska. Sagt och gjort, här hamnade dom. Hann väl att bo här en kvart innan jag blev till. Unga som dom var trodde mamma först att hon var bakis i 3 dagar, efter att hennes syster sagt åt henne att testa sig så visade det sig att jag låg där i magen. Lyckan var total även om dom var unga och knappt ägde en säng.

Pappa är en hårt arbetande finsk gubbe som lyckats med det han drömt om. Få ett eget företag. Han har ett helt fantastiskt driv och ger sig inte i första taget. De första 15 åren i sitt företag har pappa jobbat från halv 7 på morgonen till 9-10 tiden på kvällen. Mamma är en arbetsmyra utan dess like, hon har arbetat heltid (redovisningsekonom med övertid jämt och ständigt), samtidigt som hon skött oss ungar och hemmet.

Idag, tack gode gud, så har de båda lugnat sig. Arbetstiderna är ändrade (även om jag tycker att mamma sliter för mycket i onödan än idag), samt så tillåter dom sig att ta det lugnt på ett annat sätt. Mina föräldrar är ju "unga" ännu. Pappa är 59 år och mamma är 57 år. En väninna tyckte att min mamma såg yngre ut än mig för nån vecka sen! HAHAHA.... bra betyg till min jättefina mamma!

Mamma och pappa är så fina med varandra. Jag önskar att jag lever så lyckligt som dom gör när jag är i deras ålder. Att jag kan skratta med husbandet lika mycket som dom gör med varandra. Det är nog därifrån jag ärvt mitt skrattande! :) Deras humor är så min humor så herregud vad vi kan skratta gott ihop. Jag har ärvt min pappas envishet, driv och humor. Jag har ärvt mammas goda hjärta, känslighet och min morgonpigghet, kolla klockan!! Den är 05.39 och jag har matat in 2 inlägg denna söndagmorgon! :)))

Pappa är en ståtlig karl, lång och grov sådär som en man ska vara (längden ärvde INTE jag utan min fina syster). Han har tränat hårt i hela sitt liv (var en lovande friidrottare som ung, hade nåt spjutrekord ett tag vet jag) så han är i bra form med tränad kropp fast han snart är 60 år. Han är blond och många kvinnor har sagt att pappa är en riktig snygging. Det tycker jag oxå *stolt*! Sen är jag glad att många tycker att jag är lik min mamma, hon är så fin min mamma så jag blir stolt som en tupp när jag hör att jag är lik henne!

ÄLSKAR ER MAMMA & PAPPA, STORT OCH FÖRUTSÄTTNINGSLÖST! ♥♥♥


Kommentarer
Postat av: syster

naaw <3<3<3<3

2010-11-28 @ 14:43:20
Postat av: Cissi

Fin story!

Vad skulle man göra utan sina föräldrar ;)

2010-11-29 @ 12:55:17
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback