Nyttosöndag!



Godmorgon i stugorna. Här har ni familjen samlad en söndagmorgon.
Vad gör man en söndag?

Gårdagkvällen bjöd på god middag och körslag. Exet och barnen blev kvar på middagen och åkte faktiskt inte hem förrän halv tolv inatt. Själv snarkade jag i soffan ;) Trevligt sällskap, men som sagt, jag pallar inte en fest längre. Är helt däckad av trötthet dagen efter. Frågan är om det är värt det? Huuuu.. Jag blev duktigt irriterad över att Picasso inte vann. Jag tycker att hennes kör var helt klart bäst!! Lät bäst och hade bäst koreografi. MEN MEN, det är sällan jag får som jag vill när det kommer till sånt där! Dessutom så var ju en av mina bästa vänners syster med i kören, och husbandets vän från sin hemby.

Idag då? Vad gör man?

Jo jag har faktiskt en hel del på agendan. Jag har märkt att det krävs en hel del planering och sånt tråkigt som städning och tvättning måste ske på helgerna när man är ledig. Oxå en ny upplevelse för en fd mammaledig. Då fanns ju tiden till sånt mitt i veckorna och helgerna bara njöt man av. Så idag går tvättmaskinen varm. Lite nya rutiner är inplanerade för nästa vecka oxå!

* Kläder till alla 3 ungar läggs fram kvällen innan.
Här hemma är stresspåslaget i taket när 3 barn ska ha kläder, gympaväskor, fotbollsgrejer, blöjor, utekläder m.m.

* Matlådor förbereds för hela veckan.
När man har bara karlar i huset så är matkontot lite högre än i tjejfamiljer kan jag tro. Thedde är tonåring och äter mackor som en hel karl, båda killarna äter oxå enorma mängder mat på kvällen om det råkar vara gott. Så nu ska man inte behöva bli stressad över att man inte har någon matlåda klar för morgondagen.

* Mitt väskinnehåll ska ses över.
Javisst, jag behvöer ha med mig en del grejer för att överhuvudtaget kunna jobba. Det är mitt personalkort, det är nycklar och mitt busskort. Är inte dom med så blir dagen lite besvärligare än annars. Så varje kväll ska jag ögna igenom min väska. Ja ifall Milo fått tag på mitt personalkort, eller husbandet lånat nycklarna eller om jag lagt busskortet i en annan jacka. Huuuu... gråten i halsen när man inte fått med nåt utav det kan jag lova. Ändring på det fr  o m NU!!! 

Om vi får in dessa rutiner kommer jag nog bespara några hjärnceller och framförallt några fler dubbla hjärtslag av stress. Det kommer att bli lite smidigare om vi får in rutinen.... det som är just nu är ohållbart. Fan det är kaos varje morgon och så kastar man sig in i bussen och sitter och flåsar ett tag innan man lugnar sig.

Nähä... nu väntar lite nyttogöra. Vi ska till återbruket med skit, Milo ska få leka i lekparken och sen hinner vi kanske med en fika på stan innan jag sätter igång med matlådegörandet.

Hoppas ni får en underbar söndag, vädret är superhärligt!! ♥

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback