Rosett ERA

Ja.... kände att jag nog skulle berätta om mig. När jag var som Maria Montazami. Fast med rosetter.... FYYY FAAAN vad med rosetter jag hade. Hela vårt hem var fyllt, överallt där jag ens kunde fästa rosetter satt det en på!

Gardinomtagen

Runt ljusstakar

Runt lampfötter

Runt dörrknoppar på skåp

I blommor

Runt blommor

Det var helt galet. Jag minns en gång när mamma var över och hälsade på. Hon kunde inte fatta hur jag ens kom på att man kunde sätta en rosett på det ställen de satt på. Hon sa lite försiktigt: "Tycker du inte att det är lite mycket rosetter nu Nina?"

"Nej för helvete.... det är ju JÄTTEFIIIINT" menade jag på liksom.

Och här satt jag igår och garvade läppen av mig åt Maria Montazami, jag var ju PRECIIIS likadan. Rosettperioden gick i alla fall över efter ett tag. Till slut insåg jag väl att det började likna ett dockhus och tog mitt förnuft tillfånga och kasta rosetterna.

Var får man såna konstiga influenser ifrån? För mig var det nog att inredningen var i den stilen då. Det var terracotta och rosetter liksom. Lite åt det där shabby chica hållet med en aningens överdrift. Jag är glad att det gick över. Såg nämligen att Simon & Tomas program "Sveriges fulaste hem" skulle börja nu igen. Där fanns ett sånt hem, ett sånt som mitt skulle sett ut om jag inte släppt rosettfasen i mitt liv!!!





Kommentarer
Postat av: Ewa

Hej Niiinis! det gick inget bra för mig :( +0,3hg...det värsta är att jag har ingen aning om varför???? Äsch..bara att ta nya tag. Ha en bra kväll/Kramizz Ewa

2010-03-09 @ 20:46:50
URL: http://ewaslchf.blogg.se/
Postat av: Ewa

Tack för att du peppar mig :) fick igår hem en katalog från haléns ska nog glutta lite i den. Det är oxå peppning. Ha en underbar onsdag/Kramizz Ewa

2010-03-10 @ 08:41:48
URL: http://ewaslchf.blogg.se/
Postat av: Fru P

Du är en enda stor rosett my darling.

2010-03-10 @ 21:03:03
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback